زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » اقتصاد آلمان مدیون چین شد
تاریخ انتشار : 2024/03/11 - 11:01
 کد خبر: 167864
 39 بازدید

اقتصاد آلمان مدیون چین شد

آمارهای اداره آمار فدرال آلمان نشان داد صادرات آلمان در ابتدای سال به دلیل افزایش تقاضای کشورهای اتحادیه اروپا و چین بیش از حد انتظار افزایش یافت.

اقتصاد آلمان مدیون چین شد

به گزارش ایسنا، صادرات در ژانویه نسبت به ماه قبل ۶.۳ درصد در مقایسه با پیش‌بینی افزایش ۱.۵ درصدی نظرسنجی رویترز افزایش یافت.

توماس گیتزل، اقتصاددان ارشد در گروه بانک وی‌پی اظهار کرد که این شروع خوبی برای سال و صادرات است. با این حال، پس از عقب‌ماندگی قابل‌توجه دسامبر، رقم مثبت در ژانویه بسیار محتمل بود. آلمان با سهم بالای صادراتی خود در تولید ناخالص داخلی، بیشترین آسیب را در بین کشورهای اروپایی از روند ضعیف جهانی صادرات متحمل شده است.

گیتزل افزود: در سال ۲۰۲۳، صادرات به صورت واقعی ۲.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. آنها در ماه دسامبر ۴.۵ درصد کاهش یافتند. او گفت امید است که صادرات حداقل در سال ۲۰۲۴ به رشد اندکی مثبت بازگردد.

صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا ۸.۹ درصد در ماه افزایش یافت، در حالی که صادرات به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ۳.۱ درصد افزایش یافت. صادرات به چین ۷.۸ درصد افزایش یافت در حالی که صادرات به بریتانیا ۸.۱ درصد کاهش یافت. اداره آمار فدرال گزارش داد که واردات نسبت به دسامبر ۳.۶ درصد در مقابل انتظار تحلیلگران برای افزایش ۱.۸ درصدی افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، احساسات در صنعت صادرات آلمان در ماه فوریه تا حدودی بهتر شده است. شاخص انتظارات صادرات آیفو در ماه فوریه به منفی ۷ واحد رسید که از منفی ۸.۵ واحد در ژانویه افزایش یافت. کلاوس وولرابه، رئیس نظرسنجی آیفو گفت اقتصاد صادرات آلمان به سختی از تحولات اقتصادی فعلی جهانی منتفع می‌شود و هنوز جای زیادی برای بهبود وجود دارد.


برچسب ها : , , , , , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه