زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » مشارکت مسئولانه در انتخابات
تاریخ انتشار : 2024/02/23 - 15:43
 کد خبر: 167025
 41 بازدید

در بیانیه نشست‌های سه‌گانه بسیج اساتید کشور تاکید شد

مشارکت مسئولانه در انتخابات

نشست‌های سه‌گانه جهادگران تبیین و مسئولین استانی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در تهران برگزار شد و در پایان این نشست‌ها بیانیه تحلیلی صادر و از مردم برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آمد.

مشارکت مسئولانه در انتخابات

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَیٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ .

با حمد و سپاس حضرت حق، متعاقب برگزاری همایش اختتامیه دومین جشنواره شهید چمران و جهاد تبیین، اجلاسیه رؤسا و معاونین استانی بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مرکز آموزشی و پژوهشی کشور در ایام پر خیر و برکت شعبان و در آستانه عید بزرگ نیمه این ماه، عید میلاد ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در سوم اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد تا ضمن تجدید میثاق با ولایت و اصرار بر پیگیری آرمان‌های سترگ انقلاب اسلامی و با الهام گرفتن از منهج شهدا و تاکید بر پیگیری منویات تعالی بخش امامین انقلاب بر ادامه و تقویت راه پر صلابت و رو به رشد ملت بزرگ ایران اسلامی تا فتح قله‌ها و تا نیل به تمدن نوین اسلامی و واصل شدن به مقصد عظیم ظهور دولت عظما، پیرامون موضوعات برنامه‌ها، رسالت‌ها و چگونگی کمک به حل مسائل کشور و جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت نخبگان، استادان و خواص جامعه به هم اندیشی بپردازند.

در این راستا، نهضت استادی بسیج کشور با رصد و پایش مسائل و موضوعات بومی، کشوری و منطقه‌ای و با نگاه حل المسائلی در عرصه‌های مختلف در شرایط کنونی مهمترین موضوعات مورد تاکید را در محورهای ذیل به محضر ملت شریف ایران اسلامی تقدیم می‌دارد:

۱. با عنایت به تابش نور معنوی و استمداد از امدادهای الهی و نعمت ولایت و رابطه ناگسستنی امام و امت و طنین انداز شدن تفکر بسیجی و تبلور آن در ظرفیت بسیار ارزشمند تخصصی نخبگان و استادان، همه مسائل کشور را قابل حل و رفع شدن دانسته و امید و ایمان به آینده‌ای درخشان را برای کشور لازمه رشد و تعالی و عامل پیشران جهت پیشرفت همه جانبه کشور می‌دانیم.

۲.  در شرایط ویژه ‌و حساس منطقه، در آستانه فرصت طلایی و کم بدیل انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قرار گرفته‌ایم، ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی بخوبی می‌دانند که عرصه انتخابات یک میدان بزرگ برای تحول و اصلاح و عرصه‌ای ارزشمند برای تمرین و شکل دادن به فرآیند تکاملی مردم سالاری دینی و اعتلای آن است.
ضمن دعوت به مشارکت حداکثری، مسئولانه، آگاهانه و حماسه‌ای ملت در انتخابات، لازمه تحقق شکل‌گیری یک مجلس در تراز ارزشمندی ملت و انقلاب را توجه عمیق به اصل شایسته‌گزینی و مشارکت حداکثری جهت تحقق این مهم می‌دانیم، چرا که با مشارکت حداکثری احتمال شایسته‌گزینی با تجمع خرد جمعی بیشتر می شود، علاوه بر این مشارکت بالا و حداکثری برای انتخاب نمایندگان، الزامات پیگیری مطالبات مردم و کشور را در سطح بومی، ملی و بین‌المللی را قوت می‌بخشد؛ لذا یکی از مسیرهای اصلی حل‌مسائل کشور شرکت حداکثری، آگاهانه و مسئولانه در انتخابات است.
بر این اساس انتظار داریم که این رخداد عظیم با چهار کلیدواژه راهبردی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت در صحنه‌ای با شکوه و به پهنای ایران اسلامی و با اراده سازنده ملی  حمایت شود.

۳.  ۱۳۸ روز از طوفان الاقصی که در حقیقت انفجار مظلومیت مردم غزه و پاسخی به ۷۵ سال اشغال‌گری و غصب و کشتار مردم فلسطین و ۱۶ سال محاصره و آزار ملت فلسطین در باریکه غزه بود می‌گذرد و طی این مدت جنایات جنگی بیشماری در قالب یک جنگ نیمه جهانی بر این ملت مظلوم تحمیل شده است. در طول این مدت بیش از ۲۹ هزار نفر که بیشتر آنان کودکان و زنان بی‌سرپناه و آواره هستند شهید شده، بیش از ۷ هزار نفر زیر آوارها ناپدید و ۶۹ هزار نفر مجروح شده‌اند، این کشتار بی‌رحمانه در شرایط محاصره که هیچگونه نقطه امنی در آن وجود ندارد، یک نسل‌کشی بی‌سابقه  را رقم‌ زده است.

برای توقف این نسل‌کشی وحشیانه و زجرآور وجدان مردم جهان، آنها را به صحنه آورده است. تاریخ معاصر یک رسوایی بزرگ را برای حامیان دروغین حقوق بشر ثبت نموده است.
در این میان حمایت همه‌جانبه آمریکا و انگلیس از نسل‌کشی در غزه نصاب جدیدی از بی‌رحمی و مشی ضدبشری آنان را در تاریخ جنایات آنان به ثبت رسانده است. ۳ بار وتوی توقف این نسل‌کشی در شورای امنیت توسط آمریکا(شیطان بزرگ) نشان دهنده عمق این فاجعه و دهن‌کجی به افکار و رای مردم جهان و اکثریت کشورهای عالم است.

جریحه‌دار شدن وجدان انسان‌ها و رسوایی بزرگ و مرگ‌آور برای صهیونیزم و حامی اصلی آن یعنی رژیم آمریکای جنایتکار نتیجه طبیعی این اتفاق است.

لذا از همه دانشگاهیان جهان می‌خواهیم که بر علیه این آدمکشان بین‌المللی به پاخیزند و واژه‌های مرده حقوق بشر و دموکراسی را زنده کنند و با امدادرسانی به مظلومان، ظالمان و جنایتکاران جنگی را برای همیشه پشیمان نمایند.

از همه ملت‌ها و کشورها بالاخص کشورهای اسلامی می‌خواهیم که با اتحاد در جبهه حق نقش باطل را بر قعر زمین بکوبند تا امکان تکرار این هلوکاست مدرن در طول زمان از بین برود.

۴. علی رغم جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن و بعضی ناکارآمدی‌های گذشته، با پیگیری دولت مردمی نشانه‌های امیدبخشی از رشد اقتصادی کشور (بر اساس گزارشات بین‌المللی) دیده می‌شود. در این شرایط توجه جدی به معیشت مردم و مهار تورم و تحقق سلسله شعارهای راهبردی سال و عمق راهبردی آنها را مطالبه می‌کنیم و نهضت استادی بسیج همانند گذشته آمادگی هر گونه کمک علمی، فکری و عملی در این زمینه را دارد.

از دولت محترم می‌خواهیم که نظر تخصصی استادان که در قالب دو بسته پیشنهادی در کنترل قیمت ارز و کاهش تورم و رشد تولید ارائه شده است را مورد توجه قرار دهد.

۵. نهضت استادی بسیج توجه عمیق به منافع و هویت ملی و دینی و عمق و ارزشمندی سابقه فرهنگی کشور را ارج می‌نهد و مظاهر متضاد با این اصول‌ و اساس‌ را شایسته شان ملی – فرهنگی و دینی نمی‌داند. لذا احترام به این اصول و ارزش‌ها بالاخص حفظ حجاب و عفاف را سفارش می‌کند و جزء لاینفک ارزش های ملی و آرمان‌های انقلاب می‌داند و اجرای آن را مطالبه می‌ نماید.

۶. شتاب بخشیدن به راهبردهای مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب، بالاخص مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی‌ها، رفع نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت با جهت‌گیری اصولی دولت_ملت و گفتمان‌سازی در این زمینه یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلی اساتید بسیجی است، که البته در این زمینه مسئولیت خود را هم می‌پذیرد.

۷. رصد و پایش صحنه‌های واقعی و مجازی، در جریان بودن یک جنگ نفس گیر، همه‌جانبه ترکیبی و نرم را نشان می‌دهد که در اولین قدم امید و امید آفرینان کشور یعنی جوانان را هدف قرارداده است. سلاح مبارزه با این جنگ مرموز و خزنده را جهاد تبیین و آشکارسازی واقعیت‌ها و حقیقت‌ها می‌دانیم که در این زمینه نخبگان، اساتید و خواص بصیر و آگاه می‌توانند در صف اول این نبرد نابرابر باشند.

نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور نیز به این حقیقت توجه داشته باشند که وجود آنان و تفکر سازنده آنها بخشی از حل مسائل کشور است.
لذا توجه به مام میهن و داشتن عشق و انگیزه جهت خدمت به کشور به عنوان یک اصل زندگی قلمداد نمایند و از مسئولین نیز توقع داریم که با شبکه سازی نخبگان و دانش آموختگان در مسیر سازندگی و کارآفرینی از مهاجرت دانش آموختگان جلوگیری نمایند.

در پایان، امیدواریم با آماده سازی بستری مناسب و فضایی سالم و آرام، ان شاء الله شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور  باشیم.

از خداوند منان علو درجات برای روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(قدس سره الشریف) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و حریم، شهدای امنیت و سلامت را مسألت نموده و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، توفیق روزافزون همه مردم و خدمتگزاران نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری  امام خامنه‌ای«مدظله‌العالی» را از ذات اقدس ربوبی مسئلت می نماییم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه