زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » ارتش اشغالگر: عملیات زمینی در خان‌یونس رو به اتمام است/ شلیک به غزه‌ای‌های منتظر در صف کمک‌ها
تاریخ انتشار : 2024/02/20 - 12:01
 کد خبر: 166913
 39 بازدید

صد و سی و هفتمین روز جنگ

ارتش اشغالگر: عملیات زمینی در خان‌یونس رو به اتمام است/ شلیک به غزه‌ای‌های منتظر در صف کمک‌ها

در یکصد و سی و هفتمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اشغالگران همچنان به بمباران بسیاری از مناطق نوار غزه ادامه می‌دهند و چندین محور شاهد درگیری بین مقاومت و اشغالگران است. در همین حال، تانک‌های ارتش اشغالگر به محاصره بیمارستان‌ها در نوار غزه، به‌ویژه در استان خان یونس ادامه می‌دهند و کارکنان آن‌ها را بازداشت کرده و کمک‌ها به آنها را متوقف کرده‌اند.

ارتش اشغالگر: عملیات زمینی در خان‌یونس رو به اتمام است/ شلیک به غزه‌ای‌های منتظر در صف کمک‌ها

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش اشغالگر به نقل از مقامات نظامی از پایان نزدیک عملیات زمینی در خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد که هفته‌ها ادامه داشته‌است.

این منابع – به رادیو ارتش اشغالگر- افزودند که پس از حدود ۲ هفته محاصره مجتمع پزشکی ناصر و بازداشت کادر درمانی، بیماران و آوارگان، عملیات در مجتمع پزشکی ناصر نیز رو به اتمام است.

این رادیو گزارش داد ارتش اشغالگر به تصمیم گیری در مورد موضعش در خصوص آغاز عملیات زمینی در شهر رفح نزدیک است.

در ادامه بمباران مناطق مختلف غزه خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی مرکز و غرب خان یونس در جنوب نوار غزه و نیز محله الزیتون در شرق شهر غزه را بمباران کردند و قایق‌های اشغالگران سواحل شرقی این شهر را هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر همزمان با گلوله باران‌های توپخانه‌ای، بمب‌های نوری به آسمان محله شجاعیه در شرق شهر غزه در شمال نوار غزه شلیک کرد.

اشغالگران به غزه‌ای‌هایی ‌که منتظر کمک بودند تیراندازی کردند

رسانه‌های محلی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینی‌های منتظر کمک‌های بشردوستانه در غرب شهر غزه که با شیوع شدید گرسنگی مواجه است، شلیک کرد.

نیروهای اشغالگر بارها مردم غزه را در حالی که منتظر کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در مناطق مختلف نوار غزه هستند هدف قرار می‌دهند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها شده‌است.

همچنین در نتیجه بمباران یک خانه در اردوگاه النصیرات و یک خانه دیگر در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه تعدادی فلسطینی شهید و زخمی شدند.

در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در محله الصبره در جنوب شهر غزه را هدف قرار داد پنج تن شهید و سه تن مجروح شدند.

هلیکوپترهای اسرائیلی با مسلسل و بمب‌های دودزا به سمت منطقه دوربرگردان کویت در خیابان صلاح الدین در جنوب شهر غزه شلیک کردند.

همچنین جمعیت هلال احمر فلسطین شامگاه دوشنبه گزارش داد که ایستگاه آب شیرین کن بیمارستان الامل در خان یونس در نتیجه تیراندازی مستقیم نیروهای اشغالگر به آن به طور کامل مختل شد.

جمعیت هلال احمر افزود: میزان آب آشامیدنی موجود فقط برای سه روز کافی است. این نهاد همچنین اشاره کرد چندین حمله در مجاورت بیمارستان منجر به خسارات مادی به ساختمان آن و ایجاد حالت وحشت در بین بیماران و همراهان آنها شد.

هلاکت یک سرباز دیگر صهیونیست

با اعتراف به کشته شدن یک چترباز که در نبرد قبلی که در آن سربازان دیگری در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند، تلفات ارتش اشغالگر در نبردهای نوار غزه همچنان در حال افزایش است.

روز دوشنبه ارتش اشغالگر به کشته شدن یک سرباز دیگر در صفوف خود در نتیجه جراحات شدیدی که در نبرد قبلی علیه مقاومت فلسطین در خان یونس متحمل شده بود، اذعان کرد.

طبق بند «مجاز انتشار»، رسانه‌های عبری مرگ ماعوز مورل، از نیروهای چترباز را در نتیجه جراحات شدیدی که در جریان درگیری‌های خان یونس متحمل شده بود، فاش کردند. در آن زمان گروهبان نوعم حابا و گروهبان روتم هدار کشته و افسران و سربازان دیگر نیز مجروح شدند.

چند روز پیش سخنگوی ارتش اشغالگر فاش کرد که در نتیجه نبردی که در آن گروهبان هدار کشته شد، یک افسر و ۲ نیروی چترباز به شدت مجروح شدند و ۶ سرباز دیگر نیز با جراحات متعددی مجروح شدند، اتفاقاتی که ارتش اشغلگر را دوشنبه مجبور کرد به مرگ مورل اعتراف کند.

تا به امروز ارتش اشغالگر رسماً اذعان کرده‌است که از هفت اکتبر ۵۷۵ افسر و سرباز در صفوف آن کشته شده‌اند که ۲۳۷ نفر آنها در نبردهای زمینی در داخل نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند. این در حالی است که مقاومت فلسطین به مقابله با نیروهای اسرائیلی در حال نفوذ به نوار غزه ادامه می‌دهد.

در مورد مجروحان نیز ۲ هزار و ۹۲۸ سرباز اسرائیلی مجروح شده‌اند که ۱۳۷۳ سرباز در پی نبردهای زمینی با مقاومت فلسطین در بیش از یک محور در غزه مجروح شدند و ۷۲۳ سرباز نیز در میان آنها حالشان وخیم است.

گردان‌های القسام – شاخه نظامی جنبش حماس – نیز اعلام کرد که با ۲ گلوله نیروهای صهیونیست شامل ۱۵ سرباز را که در خانه‌ای در غرب خان یونس سنگر گرفته بودند، هدف قرار داد و در صفوف آنها کشته و زخمی برجای گذاشت.

گردان‌های القسام اعلام کرد که مبارزانش نیز به ۲ سرباز اسرائیلی تیراندازی کردند و با نیروهای پیاده درگیر شدند و در محله الامل در غرب خان یونس در بین آنها تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشتند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه