زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » تشکر معاون رئیس‌جمهور از امضاءکنندگان بیانیه ۱۱۰ نفری اصلاح‌طلبان
تاریخ انتشار : 2024/02/19 - 11:16
 کد خبر: 166862
 29 بازدید

تشکر معاون رئیس‌جمهور از امضاءکنندگان بیانیه ۱۱۰ نفری اصلاح‌طلبان

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همه کسانی را که دل در گرو عزت و عظمت ایران اسلامی دارند، فارغ از تعلق خاطر به گروه‌های مختلف سیاسی به حضور در صحنه ترغیب و تشویق مردم به شرکت فعال در انتخابات فراخواند.

تشکر معاون رئیس‌جمهور از امضاءکنندگان بیانیه ۱۱۰ نفری اصلاح‌طلبان

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست خانه گفت‌وگوی انتخابات در دانشگاه تهران افزود:  و گفت: کسانی که تلاش می‌کنند نقش خود در ضعف و کاستی‌های موجود، نارضایتی بخشی از مردم و کاهش مشارکت در انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را کتمان و به گردن دیگران بیندازند بهتر است بجای اینگونه فرافکنی ها، مردم را برای بهبود شرایط کشور و حل مشکلات، به شرکت پرشور در انتخابات دعوت کنند.

وی در این نشست که با حضور نخبگان و فعالان سیاسی،‌ فرهنگی و اقتصادی با موضوع انتخابات و چالش‌های مرتبط با آن با هدف بهبود مشارکت و انتخاب اصلح برگزار شد، با تاکید بر این‌که «امام راحل به حضور و مشارکت فعال مردم در انتخابات و اداره امور کشور باور و ایمان داشتند»،‌ اظهار کرد: امام راحل برخلاف گروه‌هایی که برای غلبه بر رژیم سلطنتی، مبارزه مسلحانه را تجویز می‌کردند و یا برخی لیبرال‌ها که بعد از پیروزی انقلاب، مردم را تلویحا به سپردن امور کشور به آن‌ها و بازگشت به خانه و زندگی دعوت می‌کردند، بر حضور و مشارکت مردم در همه امور کشور تاکید داشت. امام خمینی در وصیت نامه الهی سیاسی خود همگان را به شرکت در همه انتخابات ها توصیه کرده است؛ لذا کسانی که مدعی راه امام هستند وظیفه دارند مردم را دلگرم و امیدوار کرده و  همه را به حضور پرشور در پای صندوق های رای تشویق کنند.

 

تشکر از امضاءکنندگان بیانیه ۱۱۰ نفری اصلاح‌طلبان

وی از اقدام برخی احزاب اصلاح‌طلب مثل کارگزاران، ندای ایرانیان، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه و ۱۱۰ نفری که در نامه ای مردم را به حضور در انتخابات دعوت نموده و درصدد معرفی فهرست نامزدهای انتخاباتی هستند، تشکر کرد و این حرکت را  یک گام مفید دانست و ابراز امیدواری کرد سایر احزاب و افراد وابسته به این جریان نیز نگاه افراطی را کنار گذاشته و با تن دادن به چارچوب های قانونی و مردم سالاری در مهمترین رویداد سیاسی کشور و صحنه دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام نقش‌آفرین باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سخنان برخی از فعالان سیاسی در این نشست تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل دلسردی مردم بی تفاوتی و سخنان مایوس کننده برخی از چهره هایی است که که به نوعی از گروه های مرجع جامعه ارزیابی می شوند و ای کاش کسانی که چنین رویکردی دارند و چهره های شناخته شده جریان اصلاحات خود را در معرض رای و انتخاب مردم می گذاشتند تا پایگاه سیاسی و اجتماعی آنان معلوم شود.

مقدمات رقابت جدی در انتخابات ۱۱ اسفند با اغماض شورای نگهبان بخوبی فراهم است

وی با اشاره به «حضور نامزدهای متعدد از گرایش های سیاسی و فکری مختلف در انتخابات آتی» گفت: خوشبختانه مقدمات رقابت جدی در انتخابات ۱۱ اسفند با اغماض شورای نگهبان بخوبی فراهم شده است. در جمع نامزدها، ۱۱۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه، صدها پزشک و حقوقدان، صدها نماینده ادوار و فعلی، ۱۷۰۰ زن و به همین تعداد فعال فرهنگی در رقابت های انتخاباتی  حضور چشم گیر دارند و این حضور نوید بخش مشارکت قابل توجه مردم است.

رقابت در صحنه انتخابات همیشه بین افراد مشهور نیست

معاون رئیس جمهور خطاب به کسانی که نامزد نشدن بعضی چهره های شاخص را در کم رونق شدن حضور مردم موثر می دانند، تاکید کرد: اولا میدان برای ثبت نام همه افراد با هر فکر و سلیقه ای فراهم بود و این‌که برخی از همین چهره های شاخص با تحلیل نادرست و پیش داوری در پیش ثبت نام شرکت نکردند نباید دیگران را مقصر بدانند ثانیا رقابت در صحنه انتخابات همیشه بین افراد مشهور نیست و انتخابات عرصه‌ای است که چهره‌های جدید وارد میدان می شوند و در کشور افراد توانمند و بااستعداد فراوانی وجود دارند که باید به آن‌ها نیز میدان رقابت و حضور در عرصه های مدیریتی داده شود.

وی با بیان این‌که «انتخابات آثار و تبعات جهانی دارد» خاطرنشان کرد: قطعا انتخابات پرشکوه می‌تواند در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین تاثیرگذار باشد زیرا که ملت ایران. حامی اصلی جبهه مقاومت است و امروز چشم امید مردم مظلوم غزه به ملت ایران است.

وی تقویت سرمایه اجتماعی نظام را در افزایش مشارکت در انتخابات مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: دولت مردمی از ابتدای شروع به کار تلاش کرده طرح های نیمه تمام و رهاشده‌ای را که سالیان طولانی معطل مانده و به نشانی برای ناکارآمدی تعبیر می شد، با تلاش بی وقفه و جهادی تکمیل و در خدمت مردم قرار دهد و با حضور در میان مردم و پیگیری مشکلات و دغدغه های مردم، ناراحتی و دلسردی هایی را که بعضاً بخاطر کم‌کاری‌ها در گذشته ایجاد شده جبران کند تا روحیه امید به آینده و نشاط در جامعه و به تبع آن سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

 

حسینی تبیین جایگاه مهم و تاثیر گذار مجلس برای افکارعمومی را در افزایش مشارکت مورد تاکید قرار داد و گفت: برخلاف مجالس بعضی از کشورها که جنبه صوری و تشریفانی دارد و یا رئیس جمهور می تواند مصوبات آن را وتو و نیز در برخی کشورها حتی مجلس را منحل کند، جایگاه مجلس در قانون اساسی جمهوری اسلامی بسیار مهم و قدرتمند است. مجلس شورای اسلامی از شروع به کار دولت و در تمام مراحل اداره امور اجرایی کشور نظارت و نقش موثر دارد و بدون هماهنگی و همگرایی بین دو قوه اداره امور بسیار دشوار است.

در نشست خانه گفت‌وگوی انتخابات که با حضور چهره‌های سیاسی و اجتماعی کشور در دانشگاه تهران برگزار شد،  برخی چهره های سیاسی از جمله غلامرضا مصباحی مقدم، سید محمد حسینی، محمد جواد ظریف، علی مطهری، علی بهادری جهرمی، عبدالناصر همتی، مسعود زربیافان، عبدالله گنجی، محمد هاشمی، حسین مرعشی، مالک شریعتی، عباس عبدی، الهه کولایی، پیروز حناچی، مصطفی میرسلیم، محمد حسن ابوترابی، سید محمد مقیمی، حسین الله کرم، مصطفی پورمحمدی، احمد زیدآبادی، زهره الهیان، معصومه ابتکار، واعظ جوادی،  بطحایی، انبارلویی، فواد ایزدی،  محسن اسماعیلی، محسن هاشمی، دکتر افروز، و حمیدرضا ترقی دیدگاه های خود را بیان کردند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه