زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است
تاریخ انتشار : 2024/02/13 - 20:48
 کد خبر: 166690
 40 بازدید

ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعاهایی را درباره همکاری ایران با این نهاد مطرح کرده و مدعی شد که ایران همکاری خود را با آژانس محدود کرده است.

ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است

به گزارش مهر به نقل از رادیو فرانسه، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که ایران به سختی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند.

رافائل گروسی که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس حضور داشت، همچنین مدعی شد که آژانس «گروگان» اختلافات ایران با کشورهای غربی شده است.

گروسی در مصاحبه‌ای در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: «این یک وضعیت بسیار ناامید کننده است. ما فعالیت‌های خود را در ایران ادامه می‌دهیم، اما به صورت حداقلی. آنها همکاری را به شیوه‌ای بسیار بی سابقه محدود می‌کنند و بازرسان از سوی ایران به دلیل ملیت آنها رد شده است.»

به ادعای گروسی، «وقتی چیزی وجود دارد که فرانسه، انگلیس یا ایالات متحده درباره ایران می‌گویند و ایران این ادعاها را دوست ندارد، تهران هم آژانس بین المللی انرژی اتمی را به گروگان اختلافات سیاسی خود با دیگران تبدیل می‌کند.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بخش دیگری از ادعاهایش از افزایش میزان و سرعت غنی‌سازی اورانیوم در ایران خبر داد و مدعی شد: «جمهوری اسلامی همزمان با مذاکرات غیرمستقیم احیای برجام با آمریکا سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داد اما این روند را بار دیگر در اواخر سال ۲۰۲۳ سرعت بخشید.»

گروسی در عین حال افزود: «دیپلماسی، دیپلماسی، دیپلماسی، این چیزی است که ما نیاز داریم. ما باید به گفتگو ادامه دهیم، باید از وخامت اوضاع تا حدی جلوگیری کنیم که بازیابی آن غیرممکن باشد.»


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه