زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » منطقه یورو : تورم 2.8 درصد / بیکاری 6.4 درصد / تورم ایتالیا و فنلاند زیر یک درصد
تاریخ انتشار : 2024/02/02 - 19:26
 کد خبر: 166285
 482 بازدید

منطقه یورو : تورم 2.8 درصد / بیکاری 6.4 درصد / تورم ایتالیا و فنلاند زیر یک درصد

تورم منطقه یورو اروپا به 2.8 درصد کاهش یافت.

منطقه یورو : تورم 2.8 درصد / بیکاری 6.4 درصد / تورم ایتالیا و فنلاند زیر یک درصد

منطقه یورو : تورم 2.8 درصد / بیکاری 6.4 درصد / تورم ایتالیا و فنلاند زیر یک درصد

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این آمار مربوط به میانگین تورم در منطقه یورو شامل 20 کشور اروپایی است که واحد پول آنها یورو است.

بر اساس ارقام منتشر شده در روز پنجشنبه توسط آژانس آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) تورم در منطقه یورو در ژانویه (ماه گذشته) شاهد کاهش جزئی بود و به 2.8 درصد به صورت سالانه رسید. تورم در ماه قبل از آن (دسامبر 2013 – دو ماه قبل) 2.9 درصد بود.

این رقم بالاتر از تورم 2 درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی اروپاست.

این تورم با کاهش قیمت مواد غذایی از جمله الکل و دخانیات به نسبت  5.7 درصدی به طور سالانه در مقایسه با 6.1 درصد در ماه دسامبر (دو ماه قبل)، علاوه بر تورم معتدل تر در قیمت کالاهای صنعتی بدون احتساب منابع انرژی (افزایش 2 درصدی) مرتبط است.

پول یورو

در همین حال، قیمت انرژی به کاهش ( منفی 6.3%) ادامه داد اما با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل (منفی 6.7%). افزایش قیمت خدمات در ژانویه 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل باقی ماند.

فنلاند (0.7٪) ، ایتالیا (0.9٪)، لتونی (1٪)، لیتوانی (1٪) کمترین نرخ تورم را در ماه ژانویه در بین 20 کشوری که واحد پول مشترک یورو دارند، ثبت کردند.

بر اساس ارقامی که روز پنجشنبه توسط یورواستات منتشر شد، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه دسامبر در 6.4 درصد تثبیت شد و همان میزان ماه قبل را حفظ کرد. این پایین ترین سطح تاریخی بیکاری در حوزه یورو است.

این آمار بیکاری کمترین میزان از سال 1998 تاکنون است یعنی از زمانی که اداره آمار اروپا در آوریل 1998 شروع به جمع آوری آمار کشورهایی واحد پول یورو  کرد.

نرخ بیکاری در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.3 واحد کاهش یافت.

هم اکنون 20 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از واحد پول مشترک یورو استفاده می کنند. بانک مرکزی یورو در فرانکفورت آلمان است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه