زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » اقتصاد آمریکا به سمت فاجعه می‌رود
تاریخ انتشار : 2024/01/29 - 11:17
 کد خبر: 166100
 30 بازدید

اقتصاد آمریکا به سمت فاجعه می‌رود

مدیرعامل جی پی مورگان اظهار کرد اقتصاد ایالات‌متحده به سمت فاجعه پیش می‌رود زیرا بدهی‌های ملی عظیم این کشور همچنان در حال افزایش است.

اقتصاد آمریکا به سمت فاجعه می‌رود

به گزارش ایسنا، به گفته مدیر اجرایی بزرگترین بانک کشور آمریکا، جیمی دیمون این وضعیت باید به فوریت توسط دولت قبل از ایجاد بحران اقتصادی بزرگ رسیدگی شود.

بدهی فدرال دولت ایالات‌متحده برای اولین بار در تاریخ در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۳ به ۳۴ تریلیون دلار رسید و اکنون برای یک خانواده آمریکایی سه نفره به‌طور متوسط حدود ۱۰۲هزار دلار است که فقط در سال ۲۰۲۳، بیش از چهار تریلیون دلار رشد داشته است.

کل بدهی عمومی ایالات‌متحده تقریبا معادل اقتصادهای چین، آلمان، ژاپن، هند و بریتانیاست که بنیاد پیتر جی. پیترسون، گروه سیاست مالی غیرحزبی در نیویورک به آن اشاره کرده است.

اوایل این هفته، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده، جانت یلن گفت که سطح مطلق بدهی عمومی ایالات‌متحده به نظر «عددی ترسناک» است.

وی بیان کرد تاکنون بدهی عمومی کاملا قابل مدیریت بوده است و خواستار اقداماتی برای اطمینان از کاهش کسری بودجه و باقی ماندن در سطوح قابل مدیریت شد.

به نقل از بیزنس، مبلغ هنگفت شامل بدهی دولت فدرال به طلبکاران، از جمله افراد مانند شهروندان و سرمایه‌گذاران خارجی همچنین ایالت‌ها یا وجوه بزرگ است.

واشنگتن به وام گرفتن برای پوشش کسری بودجه‌ با قدمت بیش از ۲۰ سال ادامه می‌دهد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه