زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » «فرآموز سیار» مهمان ۴۰۰ مدرسه پایتخت/ توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان
تاریخ انتشار : 2024/01/23 - 16:06
 کد خبر: 165862
 38 بازدید

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خبر داد

«فرآموز سیار» مهمان ۴۰۰ مدرسه پایتخت/ توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان با هدف ارتقای فرهنگ خود مراقبتی در قالب مراکز «فرآموز سیار» خبر داد.

«فرآموز سیار» مهمان ۴۰۰ مدرسه پایتخت/ توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان

به گزارش ایسنا، حمید صاحب با اشاره به کارکرد مراکز «فرآموز سیار»، افزود: سال گذشته درطرح فرآمورسیار ۳۸۰ برنامه آموزشی با رویکرد آموزش مهارت‌های رفتاری به دانش آموزان اجرا و در قالب این برنامه‌ها نزدیک به ۴۸ هزار نفر از خدمات ارایه شده بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: مهارت‌های رفتاری توانایی‌هایی هستند که با یادگیری آن‌ها کودکان و نوجوانان می‌توانند در کنار دستیابی به مهارت‌های عمومی همچون خواندن و نوشتن به توانایی‌هایی دست یابند که با استفاده از آن بتوانند به شناخت درستی از خود برسند. با محیط اطراف ارتباط برقرار کرده و بتوانند به حل مشکلات خود و جامعه و محیط‌زیست کمک کرده و از واکنش‌های نابهنجار اجتماعی و رفتارهای پرخطر خودداری کنند.

صاحب با بیان اینکه اجرای ۴۰۰ فرآموز سیار در۴۰۰ مدرسه پایتخت تا پایان سال پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: فرآموز سیار در قالب یک گروه آموزشی متخصص و هنری به شکل سیار در مدارس ابتدایی سطح مناطق ۲۲گانه با اولویت محله‌های کم برخوردار حضور یافته و با روش‌هایی از جمله نمایش، قصه‌گویی، مسابقه در تعامل با مخاطبان، خدمات آموزشی سلامت محور را به گروه هدف ارائه می‌کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد:  کودکان و نوجوانان از اصلی‌ترین لایه‌های اجتماعی شهر و شهروندان آینده جامعه محسوب می‌شوند و از این رو باید برای این قشر برنامه‌ریزی جدی انجام داد.

بنا براعلام روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، وی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های رفتاری و زندگی در سنین کودکی و نوجوانی در شکل دادن به رفتارهای سالم و منطقی در دیگر ادوار زندگی از جوانی تا سالمندی نقش به سزایی دارد و ضروری است که افراد جامعه از سنین کودکی و نوجوانی به صورت تعاملی این مهارت‌ها را بیاموزند تا بتوانند در آینده با فراز و نشیب‌های گوناگون زندگی به شیوه موثری روبرو شوند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه