زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصادی » امضای تفاهم نامه فی مابین پتروایران و پتروشیمی مسجد سلیمان
تاریخ انتشار : 2024/01/15 - 12:39
 کد خبر: 165517
 48 بازدید

امضای تفاهم نامه فی مابین پتروایران و پتروشیمی مسجد سلیمان

شركت توسعه پتروايران و صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان به منظور گسترش زمینه های همکاری با توجه به توان تخصصی، مدیریتی و اجرایی شان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه فی مابین پتروایران و پتروشیمی مسجد سلیمان

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، بر اساس این تفاهم نامه، طرفین در ایجاد یک شراکت/همکاری مشترک با هدف توسعه موفق میدان گازی زیلائی، مخزن بنگستان بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC)، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود را ترکیب می کنند.

این تفاهم نامه که به منظور روشن‌سازی درک‌های آنها در این زمینه و تسهیل در مذاکرات بیشتر به منظور دستیابی به توافق و نهایی‌سازی قرارداد های مرتبط برای اجرای پروژه‌ها، در 6 مواد تنظیم و منعقد شده، به امضای منصور مهرشاد، سرپرست شرکت توسعه پترو ایران و فرزاد فرشید، رییس هیات مدیره صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان رسیده است.

در حاشیه این تفاهم نامه منصور مهرشاد، مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران اظهار کرد: با توجه به نیاز صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان به خوراک در بخش پایین دستی طی مذاکرات انجام شده با مجموعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال توسعه میدان گازی زیلائی، مخزن بنگستان، این تفاهم نامه در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مقدمات فعالیت های اجرایی این تفاهم نامه از هفته آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: میدان گازی زیلایی، مخزن بنگستان، هم اکنون حدود یک تریلیون فوت مکعب گاز شیرین تولید می کند که امکان افزودن روزانه 3 میلیون فوت مکعب از هر چاه وجود دارد که امید است با همکاری مجموعه مسجد سلیمان و با توجه به انجام به موقع اقدامات موثر در اسرع وقت به نتیجه مطلوب برسیم.

مهرشاد افزد: با افزایش حدود 20 حلقه چاه جدید، 55 میلیون فوت مکعب گاز در روز تولید خواهد شد.

رییس هیات مدیره صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان نیز اظهار کرد: امید است با ظرفیت های موجود در مجموعه پتروشیمی مسجد سلیمان و شرکت توسعه پترو ایران بتوانیم به خوبی میدان گازی زیلائی مخزن بنگستان را توسعه دهیم و به رشد تولید قابل قبول برسیم.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه، قابلیت توسعه را دارد که به امید خدا با امضای این تفاهم نامه هر چه سریعتر این مهم محقق خواهد شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , صنعت،معدن و تجارت
ارسال دیدگاه