زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اسلایدر اصلی » معاون رئیس جمهور با اشاره به حمله تروریستی کرمان: ریشه این نابسامانی‌ها کنده خواهد شد
تاریخ انتشار : 2024/01/13 - 11:23
 کد خبر: 165369
 36 بازدید

معاون رئیس جمهور با اشاره به حمله تروریستی کرمان: ریشه این نابسامانی‌ها کنده خواهد شد

ایسنا/کرمان معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به حمله تروریستی کرمان گفت: همه مسئولان در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند و از روز اول رئیس جمهور و ... در کرمان حضور یافتند و تاکید بر پیشگیری و مقابله با این اقدامات را دارند و رهبری فرمودند باید عوامل حادثه سرکوب شود که انشاءالله با مجاهدت فرزندان برومند این ملت ریشه این نابسامانی‌ها کنده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حمله تروریستی کرمان: ریشه این نابسامانی‌ها کنده خواهد شد

دکتر سیدمحمدحسینی امروز ۲۲ دی ماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن تسلیت حادثه تروریستی در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با تعدادی از خانواده‌های شهدای این حادثه دیدار داشتیم و از روحیه عالی این خانواده‌ها بهره بردیم.

وی افزود: کسانی که در خانواده‌های متدین پرورش یافته‌اند، وقتی فرزندان عزیز و بستگان را در راه خدا تقدیم کردند مباهات کرده و خم به ابرو نمی‌آورند.

حسینی بیان کرد: از اول انقلاب با ترورها و رفتار خشونت آمیز مواجه بودیم و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم کردیم اما این حادثه ویژگی‌های خاصی دارد و همه مردم و رزمندگان مقاومت و … را متاثر کرد و از دانش آموز، مداح، پرستار، امدادگر و … در این جمع به شهادت رسیدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به خاطر این ایثار و فداکاری‌ها، انقلاب ما با عزت و سربلندی ۴۵ سال در برابر همه قدرت ها ایستاده و مقاومت فلسطین، انصارالله، حشدالشعبی و … الهام گرفته از انقلاب و ایستادگی و مقاومت مردان و زنان ایران و قهرمانان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی بیان کرد: نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تلاش کردند کمترین آسیب‌ها را داشته باشیم و جان‌فدای ملت هستند و تعدادی از نیروهای فراجا هم در این حادثه به شهادت رسیدند همانگونه که تعداد قابل توجهی در اغتشاشات پارسال برای ایجاد امنیت جان خود را دادند، اما کینه و عداوت دشمنان پایان ندارد و ما باید هوشیار و بیدار باشیم.

حسینی ادامه داد: همه مسئولان در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند و از روز اول رئیس جمهور و … در کرمان حضور یافتند و تاکید بر پیشگیری و مقابله با این اقدامات را دارند و رهبری فرمودند باید عوامل حادثه سرکوب شود که انشاءالله با مجاهدت فرزندان برومند این ملت ریشه این نابسامانی‌ها کنده خواهد شد همانگونه که خلافت داعش که ساخته و پرداخته استکبار بود برچیده شد و فرزند دلاور دیار کریمان در اوج یأس و ناامیدی سران کشورهای عراق و سوریه، ریشه داعش را با فرمان رهبر حکیم انقلاب و به همراه پیشکسوتان دفاع مقدس مثل سردار حجازی و همدانی و جوانانی چون حججی برچید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هرچند که وزارت خارجه آمریکا بیانیه بدهد ما نقشی در این حادثه نداشتیم اما در داستان داعش هم ائتلافی برای سرکوب داعش تشکیل دادند که در واقع از او حمایت می‌کردند اما رزمندگان مقاومت به خلافت پلید این انسان‌های قسی‌القلب که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، پایان دادند.

وی با بیان اینکه نتانیاهو می‌گوید طبق قوانین بین‌الملل با حماس می‌جنگیم؛ اظهار کرد: اما آیا نوزاد تازه متولد سرباز حماس است که اینگونه رذیلانه برخورد می‌کنند؟ و آیا زنان باردار رزمنده هستند که آنان را بی رحمانه به شهادت می‌رسانند؟

حسینی با اشاره به ۲۵ هزار کودک یتیم، ۱۸ هزار مجروح، صدها هزار نفر بی‌خانمان و روزانه ۱۰ کودک نقص عضو در جنگ اسرائیل و حماس گفت: این ماهیت نظام سلطه و غرب است و امروز هم بیانیه دادند به یمن حمله کردیم؛ البته سلحشوران یمنی هفت دقیقه بعد در دریا و مناطق اشغالی پاسخ دادند و گفتند درس عبرتی به آمریکا و انگلیس خواهیم داد و آنها را تنبیه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: استکبار می‌خواهد خودی نشان بدهد زیرا دیدند یمنی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در غزه دارند و اعلام کردند در کنار غزه هستیم با اینکه خود سالها تحت تحریم بودند اما مردانه ایستادند.

حسینی گفت: یمنی‌ها خسارات متعدد اقتصادی به صهیونیست‌ها و حامیان آنان وارد کرده و مناطقی را در اسرائیل هدف قرار دادند و امروز هم وقتی مورد حمله قرار گرفتند اما تظاهرات باشکوه برگزار کردند.

وی اظهار کرد: آنها چون در غزه مستاصل شدند سعی می‌کنند جبهه های جدیدی باز کنند تا حواس‌ها پرت شود و شکستی که در غزه خوردند تحت الشعاع قرار بگیرد اما یمنی‌ها اعلام کردند امریکا و انگلیس تاوان سنگینی خواهند داد و نبرد بزرگی در دریای سرخ شعله‌ور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها، ایشان را شخصیت مورد تجلیل رهبری دانست و افزود: امروز اگر انصارالله رشادت نشان می‌دهد و حزب الله کاری کرده که شهرک نشینان آواره شوند و مقاومت در عراق پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهند، به واسطه شخصیت مجاهد سردار سلیمانی است که در اوج سختی‌ها و بحران‌ها یار و یاور رزمندگان بود و صهیونیست‌ها هم پس از ۱۰۰ روز حمله وحشیانه به غزه فهمیدند کاری از پیش نمی‌برند.

وی با تاکید بر اینکه باید زندگی سردار دلها را به جوانان و نوجوانان یادآوری کنیم، افزود: او شیفته و دلداده ائمه، دارای روحیه تعبد، اخلاص در زمینه‌های مختلف، تدبیر و آینده نگری بود و در زمینه مسائل فرهنگی هم فراگیری اربعین، کارهای بزرگ عتبات، شکل گیری موسسه فرهنگی هنری حماسه ثارالله و ثبت و ضبط مسائل رزمندگان، موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها از نوآوری‌های او بود و اگر اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام راه‌اندازی شد تا حرف خود را به مظلومان عالم برسانیم از نگاه حاج قاسم بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در عین حال یک استراتژیست بود و به مسائل جزئی توجه داشت، گفت: هیچ اعتنایی به موقعیت‌ها و مناصب نداشت زیرا خود را سربازی می‌دانست که نباید سنگر سربازی را رها کند؛ ولایت پذیر و اهل مشورت و اعتماد به دلسوزان و افراد باانگیزه بود و در حل مشکلات مردم از جمله در زلزله بم، سیل خوزستان و … پیشگام بود.

حسینی با اشاره به عشق متقابل سردار سلیمانی و مردم به یکدیگر خاطرنشان کرد: او اَشّداءُ عَلی الکُفار وَ رُحَماء بَینَهُم بود و به مراتبی از نفس مطمئنه رسیده بود زیرا رهرو راه امام حسین علیه السلام بود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه