زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اقتصادی » برقی‌سازی خودرو یک راهبرد اساسی است
تاریخ انتشار : 2024/01/09 - 13:06
 کد خبر: 165283
 47 بازدید

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو :

برقی‌سازی خودرو یک راهبرد اساسی است

معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل ایدرو در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو ، تولید پلتفرم خودرو برقی را یک راهبرد اساسی وزارت صنعت ، معدن و تجارت توصیف کرد .

برقی‌سازی خودرو یک راهبرد اساسی است

به گزارش ایدرونیوز، معاون وزیر صمت و رئیس هئیت عامل ایدرو در بازدید از خط تولید محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو و نشست با مدیران این شرکت ، خودروسازی کشور را در میان صنایع داخلی مایه افتخار خواند و تصریح کرد : اساسا فعالیت در حوزه تولید به خصوص در صنایع فنی و تکنیکال پیچیده ‌است، این صنعت می‌تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد، به شرط آن‌که دخالت‌ها کم‌تر شود تا بتواند مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.

بابک احمدی یکی از چالش‌های فعلی خودروسازان داخلی را زیان انباشته برشمرد و مسیر برون رفت از آن را تجدید ارزیابی دارایی‌ها دانست و تاکید کرد: این اقدام با سرعت بیش‌تری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود.

احمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تثبیت و افزایش تیراژ تولید ، ماه‌‌های پایانی سال را برای خودروسازی بسیار پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: اضافه شدن تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایدرو ، برقی‌سازی خودرو را راهبرد اساسی وزارت صمت عنوان و خاطر نشان کرد : فرهنگ سازی برای خودرو برقی اقدام مهمی است و اگر ایران‌خودرو تولیدات خودرو برقی سال آینده را به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه برساند راهگشا خواهد بود.

وی همچنین بر نقش‌آفرینی شرکت تام در ایجاد زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی تاکید کرد و گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی باید در زمینه همراه‌سازی نهادهای مرتبط نیز اقدام کرد.

در ابتدای این نشست، علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گزارش مبسوطی از عملکرد این گروه صنعتی در حوزه تولید، کیفیت، فروش، پروژه‌های توسعه محصول، وضعیت تامین نقدینگی و موضوعات مربوط به تامین ناوگان حمل و نقل عمومی با خودرو برقی ارایه کرد‌.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , صنعت،معدن و تجارت
ارسال دیدگاه