زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » سلاح مورد علاقه منافقین «بمب» است/ داعش برای گرفتن تلفات بیشتر از «ساچمه» استفاده می‌کند
تاریخ انتشار : 2024/01/09 - 10:19
 کد خبر: 165232
 28 بازدید

نماینده دادستان در پنجمین جلسه دادگاه مطرح کرد

سلاح مورد علاقه منافقین «بمب» است/ داعش برای گرفتن تلفات بیشتر از «ساچمه» استفاده می‌کند

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حال برگزاری است.

سلاح مورد علاقه منافقین «بمب» است/ داعش برای گرفتن تلفات بیشتر از «ساچمه» استفاده می‌کند

به گزارش ایسنا، در اولین جلسه دادگاه در ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ ، نماینده دادستان اتهامات ۴ نفر از متهمان پرونده یعنی تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول، مسعود رجوی متهم ردیف دوم، مریم قجر عضدانلو (رجوی)  متهم ردیف سوم و مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم پرونده را قرائت کرد.

در جلسه دوم دادگاه در  ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ پرونده اعم از زهره اخیانی، فهمیه اروانی، مهدی براهی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی، مهدی خدایی، عباسعلی داوری فیضی پورآذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، مسعود طریقت، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمیان، محسن سیه گلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم قرائت شد.

در جلسه سوم دادگاه در ۵ دی ماه ۱۴۰۲ ، نماینده دادستان کیفرخواست متهمان ردیف ۲۴ تا ۳۳ اعم از ابوالقاسم رضایی،  حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلناز جواهری ساعتچی، مهربان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی و نیکو خائفی اشکذری را قرائت کرد.

در چهارمین جلسه در ۱۲ دی ۱۴۰۲ ، نماینده دادستان، قبل از قرائت ادامه کیفرخواست به تشریح جنایات گروهک تروریستی منافقین پرداخت.

این پرونده ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی (تشکیلات گروهک منافقین) را دارد.

گزارش ایسنا از جلسه پنجم:

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست حجت الاسلام دهقانی به صورت علنی در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه امروز حجت الاسلام دهقانی ضمن تسلیت شهادت  هموطنان در اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان  و شهادت سردار رضی موسوی، گفت: امروز ۱۹ دی ماه ادامه جلسه اول رسیدگی به کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص مجاهدین خلق و ۱۰۴ متهم آن با حضور بنده به عنوان رییس دادگاه و مستشاران و خانواده شکات و وکلای شکات و متهمان و نماینده دادستان است و   علنی بودن جلسه دادگاه را اعلام می کنم.

وی از نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد و به ادامه قرائت کیفرخواست بپردازد.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه قبل از قرائت کیفرخواست با اشاره به وجه شباهت گروه‌های تروریستی مجاهدین و داعش گفت: هر دو از ترورهای کور برای گرفتن تلفات بیشتر استفاده می‌کنند و  این گروه های تروریستی برایشان مهم نیست که در جمعیتی که اقدامات تروریستی کور را انجام‌ می دهند،  زن باشد یا کودک  و پیر و جوان باشد. هدف هر دو این گروه‌های تروریستی، گرفتن تلفات بیشتر است.

وی افزود: به همین دلیل این گروهک، گروهک  تروریستی محسوب می شود زیرا شهروندان عادی و غیرنظامی را هدف قرار می دهد. استفاده از هر دو گروه از وسایل انفجاری با خصیصه‌های مشترک است. گروه تروریستی داعش از جلیقه انتحاری استفاده می‌کند و برای گرفتن تلفات بیشتر این جلیقه‌ها را پر از ساچمه یا میخ می‌کند تا بعد از انفجار تعداد زیادی از مردم را زمین گیر کند. گروه تروریستی منافقین نیز در کنار سلاح مورد علاقه‌اش که بمب است که امریکا به آن اذعان کرده است، علاوه بر شلیک مستقیم به مردم از وسایل دیگری مثل سه راهی، وسیله انفجاری دست ساز استفاده می‌کند.

در ادامه تصویری از نشریه مجاهد که نحوه ساخت وسیله انفجاری سه راهی  را توضیح می دهد به نمایش گذاشته شد. در هنگام انفجار بدنه سراحی، تبدیل به ترکش می شود.

در ادامه نماینده دادستان با قرائت ادامه کیفرخواست پرونده، گفت:  عذرا علوی طالقانی متهم ردیف ۳۴ پرونده است.  نامبرده در سال ۱۳۵۴ با گروهک منافقین آشنا شده و فعالیتش را شروع می‌کند. او  در فروردین ماه ۱۳۶۰، به بدنه تشکیلات، منتقل و سپس از طرف منافقین، کاندیدای مجلس شورای اسلامی می‌شود.

نماینده دادستان گفت: عذرا علوی از مسئولین رده بالای منافقین بوده که بعد از عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، معاونت عملیات شاخه‌ نظامی و مسئولیت عملیات در داخل کشور را عهده‌دار می‌شود.  در سال ۱۳۷۲، بعد از اینکه فهیمه اروانی به عنوان مسئول اول گروهک انتخاب می‌شود، عذرا علوی طالقانی به عنوان جانشین رئیس شاخه‌ی نظامی منصوب می‌شود. هرچند که در مقطعی نیز مشارالیها، معاون آموزش تشکیلات بوده است.  مسئولیت‌های پیشین عذرا علوی، عمدتاً مرتبط با مسائل امنیتی گروهک بوده است.  در حال حاضر این فرد فوت کرده است.

نماینده دادستان ادامه داد: جمیله ابریشمچی متهم ردیف ۳۵ پرونده است و  او خواهرِ مهدی ابریشمچی بوده و به واسطه فعالیت برادرش، قبل از انقلاب سمپات گروهک منافقین می‌شود. متعاقباً مشارالیها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همکاری خود با منافقین ادامه داده و در سال ۱۳۶۱ به همراه فرزندانش (مریم و علی اکبرزادگان) به منظور پیوستن به تشکیلات، از کشور متواری می‌گردد. او  پس از استقرار در پاریس نیز ضمن عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، به همکاری با بخش خارجی این گروهک تروریستی می‌پردازد.

نمابنده دادستان گفت: او در حال حاضر در پاریس مستقر بوده و به کشور آلبانی نیز تردد دارد. سوابق عضویت دیگر اعضای خانواده متهم جمیله ابریشمچی در گروهک منافقین عبارت است از محمد اکبرزادگان (همسرِ متهم فوق الذکر) که  از اعضای منافقین بوده که در سال ۱۳۶۷، در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان شرکت داشته و کشته می‌شود.  علی اکبرزادگان (فرزند متهم) نیز  از اعضای نفاق مستقر در آلبانی بوده که در بخش اطلاعات و حفاظت از مسعود و مریم رجوی فعالیت دارد. مریم اکبرزادگان (فرزند متهم) هم از اعضای نفاق مستقر در آلبانی بوده که سابقه عضویت در ستاد تبلیغات گروهک، شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان به عنوان معاون لشکر ۳۲ و مسئول مراکز ۶ و ۲۱ منافقین را داشته و مدتی نیز به عنوان مسئول پرسنلی مقرهای منافقین بوده است.

وی افزود: متهم ردیف ۳۶ پرونده  محمود قجر عضدانلو است و او برادر مریم رجوی و همسر شهرزاد صدر حاج سید جوادی (مسئول دفتر مریم رجوی) است. محمود قجر عضدانلو در سال ۱۳۵۲، به گروهک منافقین می‌پیوندد و با پیروزی انقلاب اسلامی، همکاری خود را با تشکیلات ادامه داده و نهایتاً در سال ۱۳۶۰، از کشور متواری می‌شود.

وی افزود: او در حال حاضر از عناصر کادر مرکزی نفاق و عضو شورای تروریستی به اصطلاح ملی مقاومت است. محمود قجر عضدانلو در مشارکت و همکاری تنگاتنگ با مژگان پارسایی، یکی دیگر از عوامل اصلی و کلیدی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (به نام‌های کمال الدین حیدری چمنی با نام مستعار جلال موسوی و رضا نادری با نام مستعار عطاءاله) و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود. او تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۶۸/۶-۲۰۰۲ است.

در ادامه جلسه وزیری نماینده دادستان خطاب به  دادگاه گفت: به هر نحو که صلاح می دانید جلسه غیرعلنی تشکیل دهید و اظهارات افراد جداشده از گروهک منافقین  و صحبت‌های آنان را در خصوص ترور شهید صیاد شیرازی را استماع کنید زیرا این افراد بیم این را دارند که مورد تهدید گروهک تروریستی قرار گیرند.


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه