زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » نوسازی۷۰هزار تاکسی فرسوده تا پایان دولت سیزدهم/جابجایی۸میلیون نفر با ناوگان درون شهری در اربعین
تاریخ انتشار : 2023/12/19 - 11:57
 کد خبر: 164478
 45 بازدید

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد:

نوسازی۷۰هزار تاکسی فرسوده تا پایان دولت سیزدهم/جابجایی۸میلیون نفر با ناوگان درون شهری در اربعین

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جابجایی هشت میلیون نفر در اربعین سال جاری توسط ناوگان درون شهری خبر داد.

نوسازی۷۰هزار تاکسی فرسوده تا پایان دولت سیزدهم/جابجایی۸میلیون نفر با ناوگان درون شهری در اربعین

به گزارش ایسنا، سید سجاد انوشه در همایش ملی حمل و نقل در تشریح نگاه دولت سیزدهم و وزیر کشور در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: حوزه حمل و نقل عمومی اهمیت بسیاری دارد چرا که اقشار کمتر برخوردار جامعه بیشتر از آن استفاده می‌کنند و دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است. در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۲۲ هزار دستگاه ناوگان انبوه بر اتوبوسرانی فعالیت می‌کرده که در ابتدای سال ۱۴۰۰ هنگامی که دولت سیزدهم مسئولیت را بر عهده گرفت این تعداد به ۱۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده بود، یعنی علی رغم افزایش درخواست شهروندان برای حمل و نقل عمومی ۵۰ درصد ناوگان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم قراردادهایی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی منعقد شد و قرارداد ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس بسته شد و به این ترتیب دولت سیزدهم گام موثری را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برداشت به این ترتیب اولین خودروی تاکسی شخصی سازی شده برای تاکسی‌ها را خواهیم داشت و همچنین از عدد ۱۰ هزار دستگاه برای نوسازی تاکسی‌ها عبور خواهیم کرد.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داشتیم که تکلیف ایران خودرو برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه بود و با پیگیری‌های انجام شده به ۷۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب در پایان دولت این نوسازی محقق شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی سال‌ها بود که قراردادها تأمین مالی نشده بود و بلاتکلیف باقیمانده بود که در این دولت این قراردادها تأمین مالی شد تا مطلوبیتی در ناوگان ریلی ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس قانون، سازمان شهرداری‌ها مکلف شده است شهرداری‌های کشور را در حوزه حمل و نقل مورد ارزیابی قرار دهد که خوشبختانه این کار انجام شد و شهرداری‌های برتر مشخص شدند. البته این شهرداری‌ها برترین‌ها در حوزه خلاقیت و برنامه‌های ویژه هستند. از سوی دیگر در اربعین نیز هشت میلیون نفر با ناوگان درون شهری جابجا شدند که اتفاق ویژه‌ای قلمداد می‌شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه