زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو
تاریخ انتشار : 2023/12/10 - 11:56
 کد خبر: 164200
 9 بازدید

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو

بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره ضرورت رفع تعهد ارزی واردکنندگان دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی طی ۶۰ روز از تاریخ ترخیص ابلاغ شد.

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی اعلام کرد که پیرو بخشنامه‌های قبلی مربوط به تفاهم‌نامه‌ چهارجانبه و سه‌جانبه در خصوص تامین ارز دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، شیر خشک، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی موارد زیر با رعایت سایر ضوابط و مقررات ارزی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

فارغ از تغییر گروه کالایی مربوطه، در صورت عدم ارائه تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع به قیمت مصوب برپایه نرخ ارز ترجیحی به میزان ۴۲ هزار ریال به ازای هر دلار یا معادل آن به سایر ارزها از وزارت مذکور مطابق با فرم پیوست، رفع تعهد ارزی منوط به اخذ مابه‌التفاوت از نرخ مذکور (۴۲ هزار ریال به ازای هر دلار) تا نرخ فروش ارز مندرج در سامانه معاملات ارز (ETS) روز ترخیص (رسید مالی مندرج در پروانه گمرکی) طی ۶۰ روز تقویمی از تاریخ ترخیص و واریز به حساب خزانه‌داری کل کشور نزد این بانک خواهد بود.

– چنانچه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (یا سازمان غذا و دارو) به موجب تاییدیه‌های صادره تا تاریخ ابلاغ این بخشنامه عنوان کرده، کالا تحت نظارت و کنترل وزارتخانه/سازمان مذکور به قیمت مصوب بر پایه نرخ ارز معادل ۴۲ هزار ریال به ازای هر دلار توزیع می‌شود و به فروش می‌رسد. تاییدیه‌های مذکور با توجه به قبول مسئولیت، نظارت و کنترل توزیع و فروش کالا به نرخ مصوب بر پایه نرخ ارز معادل ۴۲ هزار ریال به ازای هر دلار توسط وزارتخانه/سازمان مذکور قابل پذیرش است.

– در صورت عدم ارائه تاییدیه مذکور ظرف مهلت تعیین شده و چنانچه متقاضی از پرداخت مابه‌التفاوت مزبور اجتناب کند، لازم است ضمن معرفی وارد کننده به سازمان تعزیزات حکومتی، مراتب را به اداره ترخیص ارز این بانک نیز منعکس کرده تا از تخصیص و تامین ارز برای موارد آتی جلوگیری شود.

 


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه