زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اسلایدر اصلی » سردار باقری: راهی جز همه پرسی در فلسطین وجود ندارد
تاریخ انتشار : 2023/12/09 - 11:49
 کد خبر: 164160
 26 بازدید

سردار باقری: راهی جز همه پرسی در فلسطین وجود ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود.

سردار باقری: راهی جز همه پرسی در فلسطین وجود ندارد

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمد باقری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جامع  تربیت و آموزش ارتش با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد:  از تلاش مجاهدین فلسطینی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که عمر رژیم صهیونیستی با  جنایاتی که مسیر افول آن‌ها را تسریع کرده زودتر پایان یابد. جبهه حق بنا بر وعده الهی حتما پیروز خواهد بود و به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق  همه پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود و  راهی جز این برای  صلح و آرامش  در این سرزمین وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح کشورمان ماموریت فوق العاده سنگینی در تامین امنیت کشور را دارند. کشور ما به دلیل ایستادگی در برابر استکبار با انواع تهدیدات نظامی، امنیتی، سخت، نیمه سخت، نرم و ترکیبی مواجه بوده و خواهد بود. نیروهای مسلح ما در هر دوره ای با مجموعه‌ای از این تهدیدات مواجه هستند. از سویی کشور با فرصت های بی نظیری مواجه می شود که اگر آمادگی لازم را داشته باشد می‌تواند از این فرصت ها استفاده کند. استفاده از این فرصت ها بر دوش نیروی انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و تاسیسات اهمیت دارند ولی عاملی که ماموریت را به خوبی انجام می دهد، نیروی انسانی است. آموزش نیروی انسانی و تکامل سرمایه انسانی مسئولیت سنگینی است. با تنوع ماموریت ها و تحولات زیادی که دره می دهد، باقی ماندن در آموزش های قدیمی نخواهد توانست ما را به هدف برساند و چه بسا ما را از هدف خود دور کند پس به آموزش کیفی و به روز نیازمندیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: باید ارزیابی کنیم که با چه صحنه‌هایی نظامی و امنیتی مواجه خواهیم شد و نیروی انسانی خود را با این صحنه‌ها آماده کنیم. برای دستیابی به این هدف، اشراف اطلاعاتی، تدابیر راهبردی و عملیاتی نیاز است و باید آیین نامه ها به موارد آموزشی تبدیل شود و آموزش به روز به نیروی انسانی داده شود.

وی همچنین گفت: متن و محتوای آموزشی باید مدام در حال به روز رسانی باشد. گروه های آموزشی باید با صحنه های عمل در ارتباط دائمی باشند. تربیت نیروی انسانی فوق العاده مهم است. تغییرات در متن و محتوا مساله مهمی است که با تکامل دائمی باید رخ بدهد. توسعه مهارت آموزی مورد تاکید است که یادگیری نظری شاید سی درصد اهمیت داشته باشد و هفتاد درصد آموزش میدانی اهمیت دارد. از سویی باید به آموزش یگانگی اهمیت داده شود. هرچه رزمایش ها واقعی تر باشد، موثر تر بوده و نقاط ضعف و قوت را واقعی تر نشان می دهد. باید توجه داشت که آموزش در اولویت فرماندهان نیروهای مسلح است.

وی همچنین با تقدیر  از فرماندهان ارتش برای برگزاری نمایشگاه گفت: بخش‌هایی از این فعالیت ارتش در بازدیدهای گوناگون را شاهد بودیم اما اکنون این مجموعه در قالب نمایشگاه یک جا به نمایش درآمده است و این مساله قابل تقدیر است. از بخش کشوری مثل وزارت بهداشت، وزارت علوم ، دانشگاه آزاد وسایر دانشگاه‌ها دعوت شوند تا از این نمایشگاه بازدید کنند مخصوصا به لحاظ درهم آمیختگی آموزش و عمل و همچنین جایگاه تربیت در روند آموزشی نیروهای مسلح که دو موضوع مهمی است که در بخش اعظم آموزش عالی مورد غفلت واقع شده است. البته در آموزش پزشکی آموزشو عمل در هم آمیخته است اما بخش تربیتی مغفول است و در دانشگاه‌های وزارت علوم، امیختگی آموزشو عمل وجود ندارد و دانشجویان در دانشگاه‌ها محفوظاتی به ذهن می سپارند و نمرایت ردیافت می کنند وای در صحنه اجرا، مشاهده می‌کنند که تفاوت معناداری میان آموزش و اجرا وجود دارد. بنابراین خوب است تا این نمایشگاه که آمیخته آموزش و عمل است را ببینند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه