زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » تامین ۲۵۵ شاخه ریل قطار مترو از بورس کالا برای تهران
تاریخ انتشار : 2023/11/19 - 12:00
 کد خبر: 163305
 41 بازدید

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهر تهران خبر داد

تامین ۲۵۵ شاخه ریل قطار مترو از بورس کالا برای تهران

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهر تهران گفت: شرکت سرمایه گذاری شهر از بودجه، ردیف اعتباری مصوب منابع شهرداری تهران برخوردار نمی باشد ولی به عنوان یک شرکت تخصصی و توانمند در زمینه بازرگانی ضمن تأمین تجهیزات و مصالح مورد نیاز شهرداری تهران با بهره مندی از ابزارهای بازار بورس و اوراق بهادار در حال تبدیل شدن به نهاد مالی می باشد که این امر فرایند کمک به اجرای پروژه های عمرانی و شهری شهرداری تهران را از طریق تامین منابع و تامین کالا تسریع می‌کند.

تامین ۲۵۵ شاخه ریل قطار مترو از بورس کالا برای تهران

به گزارش ایسنا، حمید حامدی زاده با اشاره به اقدامات شاخص این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ افزود: در راستای تأمین کالا و با استفاده از ظرفیت منابع غیر نقد و گشایش اعتبار اسنادی با مشارکت سازمان املاک و مستغلات و اداره کل خزانه داری جهت تأمین کالاهای شهرداری تا کنون بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال خرید انجام  شده است. از این میزان حدود ۴۰ درصد آن از منابع غیرنقد، ۴۰ درصد منابع اعتبار اسنادی و ۲۰ درصد از منابع نقد استفاده شده است و تا پایان سال نیز تلاش داریم مسیر تأمین کالا، به صورت منظم و شفاف برای مجموعه شهرداری تهران انجام شود.

وی گفت: شرکت سرمایه گذاری شهر از سال ۱۳۷۱ با هدف خرید و تأمین کالا برای مجموعه های شهرداری تهران وارد این حوزه شده و فعالیت آن تا کنون ادامه داشته و در دوره جدید مدیریت شهری علاوه بر فعالیت فعلی، با ابزارهای نوین تأمین کالا، ایجاد شفافیت، تسریع در خرید و کاهش هزینه ها را سر لوحه خود قرارداده است، عمده خریدها از بورس کالا بوده و بر همین اساس تاکنون ۷۰ هزارتن قیر، ۱۱ هزارتن میلگرد و ۱۰ هزارتن سیمان برای پروژه های کلان شهرداری تهران همچون نهضت تولید و پخش آسفالت، پروژه شهید شوشتری، پروژه شهید بروجردی و…. تأمین شده است.

حامدی زاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره مندی از توانمندی های تولیدات داخلی و توانایی های شرکتهای دانش بنیان، افزود: شرکت سرمایه گذاری شهر درگذشته عمدتا در حوزه بازرگانی خارجی و واردات کالاهای مورد نیاز شهرداری تهران اقدام می نمود، ولی اکنون با تغییر رویکرد نسبت به گذشته، حداکثر اقلام مورد نیاز پروژه های شهرداری تهران را از طریق بورس کالا خریداری و تأمین می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهر تهران در راستای تأمین قطعات مورد نیاز در ناوگان مترو، با اشاره به تامین چرخ برای واگن های این حوزه، افزود: به دلیل فضای تحریم حاکم بر کشور، درکنار خریدهای بورسی با استفاده از ظرفیت مجموعه، تأمین اقلامی که داخل کشور تولید نمی شد و از سالهای گذشته امکان ورود آن ها به کشور میسر نشده بود، گام های مثبتی برداشته شد، که می توان به خرید ۲ هزار چرخ برای شرکت بهره برداری مترو اشاره کرد.

وی با اشاره به تامین چرخ های مترو افزود: علاوه بر مترو، بهسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار این شرکت قراردارد.

مدیرعامل سرمایه گزاری شهر تهران با اشاره به اینکه خرید از بورس کالا موجب صرفه جویی مالی برای شرکت و در مجموع برای شهرداری تهران شده است، ضمن تأمین ۲۵۵ شاخه ریل قطار مترو از این طریق به مزیت های تأمین کالا از بورس نظیر شفافیت قیمت ها، رعایت استاندارها و کاهش زمان خرید اشاره کرد.

بنا براعلام  روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، حامدی زاده با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری درصدد تنظیم سند تحول خود می باشد، افزود: برای بکارگیری از سرمایه‌ خرد عموم مردم در پروژه‌ها و دارایی‌های شهری به منظور مولدسازی و تامین منابع با استفاده از ابزارهای نوین بازار سرمایه، برنامه‌هایی تدوین شده است، در حال حاضر فرایند تبدیل به یک نهاد مالی شروع شده و با بهره مندی از بستر قانونی می تواند تاثیر بسزایی در اجرای پروژه های شهرداری تهران داشته باشد.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه