زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصادی » تویوتا کمری جدید در راه است
تاریخ انتشار : 2023/11/19 - 11:50
 کد خبر: 163287
 29 بازدید

تویوتا کمری جدید در راه است

نسل بعدی تویوتا کمری، پرفروش‌ترین سدان در بازار ایالات‌متحده، تنها با پیشرانه هیبریدی گازی الکتریکی عرضه می‌شود که جسورانه‌ترین حرکت توسط این خودروساز ژاپنی برای پیشبرد فناوری هیبریدی به قلب بازار آمریکاست.

تویوتا کمری جدید در راه است

به گزارش ایسنا، تویوتا اعلام کرد که کمری ۲۰۲۵ یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی را با یک سیستم محرک الکتریکی تنظیم شده برای ارائه قدرت بیشتر در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک ترکیب می‌کند.

دیوید کریست، رئیس برند تویوتا در آمریکای شمالی، به رویترز گفت پیروی از قوانین سختگیرانه‌تر مصرف سوخت ایالات‌متحده عاملی بود در تصمیم تویوتا برای تبدیل کمری جدید به یک خط خودروی تمام هیبریدی، حذف مدل‌های چهار و ۶ سیلندر احتراقی که حدود ۸۵ درصد از فروش را در سال مدل فعلی تشکیل می‌دادند.

در حالی که تویوتا توسعه فناوری خودروهای الکتریکی را تسریع کرده است، همچنان بر این باور است که تقاضا برای خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی قوی باقی بماند زیرا این خودروساز رویکرد چند مسیری را در پیش می‌گیرد تا نیازهای مشتریان را در هر بازاری برآورده کند.

تویوتا اعلام کرد که پیشرانه هیبریدی و سیستم الکترونیکی تمام چرخ محرک ترکیبی ۲۳۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که تقریباً ۱۵ درصد بیشتر از کمری خروجی با سیستم چهار چرخ متحرک مکانیکی است.

مدیران تویوتا نسل نهم سدان سایز متوسط کمری را ارائه کردند. کمری جدید در بخش برندهای دیترویت رقابت خواهد کرد. بر اساس داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، تسلا مدل ۳ در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳ از کمری در کالیفرنیا، بازار کلیدی تویوتا، پیشی گرفت.

تویوتا آماری از قیمت و میزان مصرف سوخت برای کمری ۲۰۲۵ که بهار سال آینده در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، اعلام نکرد. ارزان‌ترین مدل هیبریدی کمری در حال حاضر حدود ۲۴۰۰ دلار بیشتر از ارزان‌ترین کمری احتراقی به فروش می‌رسد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , خودرو
ارسال دیدگاه