زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » ژاپن به یاری تویوتا آمد
تاریخ انتشار : 2023/10/31 - 11:44
 کد خبر: 162733
 32 بازدید

ژاپن به یاری تویوتا آمد

تولید تویوتا در سپتامبر با تولید قوی‌تر ژاپن افزایش یافت.

ژاپن به یاری تویوتا آمد

به گزارش ایسنا، تویوتا موتور اعلام کرد که تولید جهانی در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش یافته و به ۹۰۰ هزار و ۹۱۹ دستگاه رسیده که با افزایش تقاضا در ژاپن، ایالات‌متحده و اروپا تقویت شده است.

تولید داخلی این خودروساز ژاپنی که اندکی بیش از یک سوم خودروهای تولید شده در این ماه را تشکیل می‌داد، ۱۲.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و کاهش ۳.۶ درصدی تولید خارج از کشور را جبران کرد.

بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش، جهش ۱۱.۶ درصدی در فروش جهانی در ماه سپتامبر را به ۹۲۱ هزار و ۳۰۸ دستگاه اعلام کرد. فروش و تولید آن هر دو به یک رکورد در ماه رسیدند.

تویوتا در ۹ ماه اول سال بیش از ۷.۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته است. فروش داخلی در ماه سپتامبر ۲۰.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که فروش در ایالات‌متحده ۱۴ درصد و فروش در اروپا ۱۸.۱ درصد افزایش یافت. در مقابل، تولید و فروش در تایلند، اندونزی و ویتنام در ماه سپتامبر به دلیل شرایط سخت اقتصادی کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تویوتا با وجود گزارش فروش کمی بالاتر نسبت به سال گذشته، تقریباً ۷ درصد کاهش تولید را گزارش کرد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , خودرو
ارسال دیدگاه