زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » شعار سال محقق شده، ما هنوز جای کار دارد
تاریخ انتشار : 2023/08/11 - 14:14
 کد خبر: 162644
 843 بازدید

یک نماینده مجلس در گفت و گو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد

شعار سال محقق شده، ما هنوز جای کار دارد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در باره میزان تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در سال جاری گفت: قطعاً اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفته جای امیدواری بسیاری را برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و رشد و توسعه اقتصادی همواره ساخته است، اما هنوز خلاء های بسیاری وجود دارد که نیاز به رصد و شناسایی بیشتر دارد تا بتوان عمق معنایی شعار مقام معظم رهبری مبتنی بر «مهار تورم و رشد تولید» را محقق ساخت.

شعار سال محقق شده، ما هنوز جای کار دارد

 

او افزود: بسیار مطلوب بود که مسئولان در هر نهاد یا سازمانی یا اینکه به شکل جامع دولت، هر ماهه گزارش عملکرد خود در این زمینه را ارئه می‌کردند تا مشخص شود که با توجه به برخی از کم کاری‌ها چه برنامه ریزی‌هایی می‌توان انجام داد و خط مشی‌ها نیز مشخص گردد، در این راستا می‌توان از مشاوران و کارشناسانی خبره مدد جست.

حاجی دلیگانی ضمن تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفت در این راستا تا کنون مؤثر بوده است گفت: هر چند اقدامات صورت گرفته توسط دولت مهم و با ارزش تلقی می‌شود، اما قطعاً آنچه که برای مردم مهم است، این خواهد بود قیمت اقلام اساسی کاهش یابد و تغییر را بر سر سفره‌های خود مشاهده و لمس کنند، آنچه که ما اکنون به عنوان نمایندگان مردم در مجلس در حال حاضر شاهد آن هستیم این است که؛ قیمت گوشت چرا کم نمی‌شود یا اینکه چرا اقدامات صورت گرفته تأثیر خود را بر سفره‌های معیشتی مردم برجای نمی‌گذارد؟

این نماینده مجلس توضیح داد: هر چند اقدامات صورت گرفته در راستای تعامل بهینه در عرصه بین المللی قابل تقدیر است، اما مردم معمولاً دنبال این هستند که چرا کارهای انجام نشده صورت نگرفته است یا اینکه گفته می‌شود اگر تورم کاهش یافته، چرا گرانی‌ها کمتر نشده است. در حقیقت این رویکردی است که در همه جای دنیال قابل لمس است و مردم کارهای انجام نشده را بیشتر از اقدامات اجرایی شده می‌بینند و مطالبه گری در این حوزه بیشتر موجود است.

او اظهار امیدواری کرد تا سریعتر نتایج اقدامات مؤثر و مطلوب صورت گرفته در حوزه اقتصاد و کاشی شدن نرخ تورم برای مردم نیز قابل لمس شود، هر چند بدیهی است اجرایی شدن این فرآیند نیازمند زمان مناسب است که البته نباید طولانی‌تر از حد استاندارد شود.

حاجی دلیگانی در باره زمان مورد نیاز برای گسترش اقدامات دولتی در مسیر کسب رضایت مردمی گفت: قطعاً این امر بستگی به توجه دولت به اجرای سریع و سهل الوصول کارها در حوزه اقتصاد دارد. اما آنچه که مسلم است اینکه سرمایه گذاری برای تولید باعث رونق اقتصادی می‌شود و اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

منبع: روزنامه نقش اقتصاد

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , گفتگو
ارسال دیدگاه