زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » آسیب‌های اجتماعی در دستور کار جدی نظام/تأکید بر تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی تا پایان سال
تاریخ انتشار : 2023/10/28 - 11:31
 کد خبر: 162528
 33 بازدید

وزیر کشور اعلام کرد

آسیب‌های اجتماعی در دستور کار جدی نظام/تأکید بر تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی تا پایان سال

وزیر کشور با اشاره به اینکه کارهای مهمی در سازمان بهزیستی در حال جریان است، بر نقش مهم این سازمان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

آسیب‌های اجتماعی در دستور کار جدی نظام/تأکید بر تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی تا پایان سال

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در رویداد ملی هم‌افزایی ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن اشاره به قدرت‌آفرینی‌های مقاومت فلسطین و مظلومیت مردم مقاوم و استوار و خباثت های رژیم صهیونسیتی و برخی از کشورهای غربی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد انقلابی حائز اهمیت زیادی بوده و طبیعی است که تراز بهزیستی تراز نهاد انقلابی است. یک نهاد انقلابی بدون توجه به مشکلات و موانع بر سر راه و با اتکا به اراده و رویکردهای انقلابی و با بهره‌گیری از سرمایه انسانی توانمند و فعال، مسائل را با هوشمندی و هدفمندی دقیقی حل می‌کند و این خصوصیت آن‌چیزی است که از سازمان مهم بهزیستی مورد توقع است.

وی با اشاره به برجستگی‌های کسانی که از نظر جسمی ممکن است ناتوانی‌هایی داشته باشند اما به لحاظ روحی عملا دستاوردها و ظرفیت‌هایی دارند که برخی از کسانی که این محدودیت‌های جسمی را ندارند فاقد آن هستند، افزود: پیروزی درخشان عزیزان ورزشکار ما در مسابقات پارالمپیک هانگوژو نشان‌دهنده است. باید به شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها اندیشه کرد.‌

وحیدی با اشاره به اینکه کارهای مهمی که در بهزیستی در حال جریان است، تصریح کرد: لبه جلویی دولت در برخورد با آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی است. این سازمان با همه این ضعف‌ها درگیر و نقطه آغازین تماس است. این موضوع، این سازمان را بسیار مهم می‌سازد.

وی ادامه داد: وقتی وارد مسائل اجتماعی می‌شویم اولین جایی که کمبودها، ضعف‌ها و قوت‌ها را می‌بیند این سازمان است؛ لذا مسئولیت مهمی بر عهده این سازمان است.

وزیر کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که چند سالی است در دستور کار جدی نظام قرار دارد، گفت: سازمان بهزیستی نقش تعیین کننده در این زمینه دارد.

وی با اشاره به رصد و شناسایی مشکلات و  حل آنها، خاطرنشان کرد: اگر آسیب را به موقع کشف کنیم به موقع در ابتدای کار می‌توانیم آن را حل و فصل کنیم. بنابراین در این شناسایی‌ها فقط منظور آن مسائل عمومی همه‌گیر نیست.

وی در ادامه خطاب به مدیران بهزیستی گفت: شما از قبل با توجه به برخورد با قشرهای مختلف و ارتباطات فراوانی که مردم در حوزه‌های مختلف با شما دارند به ویژه در اورژانس اجتماعی، قادرید به موقع بسیاری از نکاتی که تازه جوانه می‌زند را مطرح کنید و در دستور کار قرار دهید و به موقع نسبت به آن علاج‌اندیشی و اقدام شود. این مسئله مهمی است که در بخش اول برای ما حائز اهمیت است.

وزیر کشور ادامه داد: البته در مسائل عمومی که توسط عموم قابل فهم شده، کشف ابعاد نیز مهم است. گاهی موضوعی در جایی مطرح می‌شود که ابعاد آن واقعی نیست. گاهی بزرگ نمایی می‌شود که نتیجه آن سیاه نمایی نسبت به جامعه می‌شود. نقش مهم ما در کشف این مسائل بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله دوم این است که موضوع به موقع در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد، گفت: ما اکنون با مشکل بزرگ پیری جمعیت مواجه شدیم. چرا این اتفاق افتاده؟ به دلیل اینکه تصمیمی که در رابطه با کنترل جمعیت گرفتیم تا سال ۱۳۷۱ جا داشته است و باید در آن سال به موقع تشخیص می‌دادیم و سیاستمان را تغییر می‌دادیم. اما به موقع تشخیص ندادیم تا حضرت آقا صحبت فرمودند و ایشان ما را متوجه این مسئله کردند.

وزیر کشور مسئله سوم را راه حل عنوان کرد و گفت: مهم این است که بهترین راه را انتخاب کنیم. نقش بهزیستی بسیار مهم است.

وحیدی با بیان اینکه برای همه کسانی که مشکلاتی دارند باید نسخه‌های اختصاصی در نظر گرفت، افزود: این حساس است که مسائلی که زمینه های آن در حوزه های روانی اجتماعی، جغرافیایی و… ریشه دارد را به درستی بشناسیم، چرا که اگر نشناسیم ممکن است به نتایج اشتباهی برسیم. این موضوع بسیار مهمی است و لذا این موضوع سازمان بهزیستی را به سازمان دانش بنیان تبدیل می‌کند یعنی تمام این مراحل باید با دانش عمیق طراحی و دنبال شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار در بهزیستی بسیار مهم است و از این حیث که مسئولیت سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور است ارتباط تنگاتنگی با بهزیستی داریم.

وی در خاتمه سخنان خود با ابراز امیدواری  برای تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی طی امسال، در ادامه به ظرفیت سازی اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما حامی این موضوع هستیم. ظرفیت سازی اجتماعی بسیار مهم و پر زمینه است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه