زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اقتصاد کلان » پیری و کاهش جمعیت ژاپن دامن خودروسازی را گرفت
تاریخ انتشار : 2023/10/24 - 11:28
 کد خبر: 162406
 52 بازدید

بازگشت نمایشگاه خودروی توکیو بعد از ۴ سال

پیری و کاهش جمعیت ژاپن دامن خودروسازی را گرفت

نمایشگاه خودروی توکیو برای اولین بار در چهار سال گذشته بازمی‌گردد و به تازگی برای عصر خودروهای برقی تغییر نام داده است.

پیری و کاهش جمعیت ژاپن دامن خودروسازی را گرفت

به گزارش ایسنا، نمایشگاه تحرک ژاپن که روز پنجشنبه افتتاح می‌شود، در لحظه‌ای حساس برای صنعت داخلی برگزار می‌شود. تویوتا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان، امسال یک محور راهبردی برای خودروهای برقی باتری‌دار، از جمله برنامه‌هایی برای تجاری‌سازی باتری‌های پیشرفته و استفاده از فناوری ریخته‌گری که توسط تسلا پیشگام بود، اعلام کرد.

بی‌وای‌دی، برترین خودروساز چینی، اولین خودروساز چینی خواهد بود که مدل‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارد و یکی از تنها سه خودروساز خارجی که این کار را انجام می‌دهد، همراه با برندهای آلمانی مرسدس بنز و بی‌ام‌و خواهد بود.

خودروسازان خارجی برخلاف بسیاری از شرکت‌های ژاپنی که خودروهای مفهومی را به نمایش می‌گذارند، همگی خودروهای برقی باتری‌دار را نشان می‌دهند که در حال حاضر تولید شده یا قرار است در حال تولید باشند.

صنعت خودروی ژاپن همچنین با فشار ناشی از هزینه‌های بالای ورودی و افت فروش در چین مواجه است که برندهای ژاپنی مانند نیسان و میتسوبیشی که بیشتر از سایر سازندگان غیر چینی آسیب دیده‌اند، تصمیم گرفته‌اند تولید خود را در آنجا پایان دهند.

تویوتا در این نمایشگاه مدل‌های مفهومی مختلفی را به نمایش می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به خودروی اسپرت، پیکاپ‌تراک متوسط اشاره کرد.

بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش مدت‌هاست که از رویکردی چند جانبه برای کاهش انتشار کربن حمایت می‌کند که شامل سایر گزینه‌های انرژی الکتریکی و جایگزین به جز خودروهای برقی باطری می‌شود. این شرکت مدل های جدیدی از سری Century و Crown خود را که قبلاً به عنوان خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی رونمایی کرده بود، به نمایش خواهد گذاشت.

نیسان قصد دارد مدل‌های آریا، لیف و ساکورا با باتری را به همراه مدل‌های مفهومی خودروهای الکتریکی باتری‌دار جدید مانند مینی‌ون لوکس به نمایش بگذارد.

این نمایشگاه دوسالانه در سال ۲۰۲۱ به دلیل بیماری همه گیر برگزار نشد. امسال، طیف وسیعی از فناوری‌های حرکتی از جمله وسایل نقلیه خودران، موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها و به اصطلاح «ماشین‌های پرنده» را به نمایش می‌گذارد.

خودروسازان ژاپنی علیرغم تلاش برای جذب مخاطبان گسترده‌تر، با فشار فزاینده‌ای از سوی جمعیتی که به سرعت در حال پیری و رو به کاهش است که جوانان کمتری برای خرید خودرو دارد، مقابله می‌کنند و بر فروش خودرو فشار می‌آورند.

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان ژاپن که به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد، ثبت‌نام‌های جدید خودروهای سواری در سال گذشته به پایین‌ترین رکورد سالانه خود رسید. ثبت نام در سال ۲۰۲۲ با ۶.۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۳.۴ میلیون دستگاه رسید.

طبق داده‌های دولتی، نزدیک به یک سوم جمعیت ۱۲۴ میلیونی ژاپن تا اول ماه مه ۶۵ سال یا بیشتر سن داشتند. سال گذشته سومین سال متوالی بود که فروش خودروهای جدید زیر ۴ میلیون باقی ماند، هرچند که این خودروها نیز تحت تأثیر کمبود تراشه پس از همه‌گیری قرار گرفتند که تولید و عرضه خودرو را مختل کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو در آسیای جنوب شرقی برخلاف چشم‌انداز تاریک در ژاپن، رو به رشد بوده است. همچنین، فروش خودروهای سواری در هفت کشور آسیای جنوب شرقی با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲.۲ میلیون در سال ۲۰۲۲ رسیده است، اگرچه خودروسازان ژاپنی برای حفظ سهم خود در بازارهای کلیدی مانند تایلند با خودروهای برقی چینی مقابله می‌کنند.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , خودرو
ارسال دیدگاه