زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » مشکل سرویس مدارس تا ۲ هفته آینده حل می‌شود/ شهرداری امسال وظیفه‌ای برای سرویس مدارس عادی ندارد
تاریخ انتشار : 2023/10/18 - 11:45
 کد خبر: 162204
 31 بازدید

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

مشکل سرویس مدارس تا ۲ هفته آینده حل می‌شود/ شهرداری امسال وظیفه‌ای برای سرویس مدارس عادی ندارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تنها وظیفه تأمین سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی را بر عهده دارد و تأمین سرویس مدارس عادی بر عهده این سازمان نیست.

مشکل سرویس مدارس تا ۲ هفته آینده حل می‌شود/ شهرداری امسال وظیفه‌ای برای سرویس مدارس عادی ندارد

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی، در خصوص وضعیت سرویس مدارس در تهران اظهار کرد: امسال اختلالی در سرویس مدارس ایجاد شد؛ چراکه هر سال بر اساس آیین‌نامه اجرایی که در سال ۱۳۸۷ در هیئت دولت تصویب شده بود، عمل می‌شد که سال ۹۷ نیز بر همین اساس دستورالعملی توسط وزارت کشور ابلاغ و بر همان محور عمل شد.

وی با بیان اینکه امسال پس از اینکه مدارس ثبت‌نام کردند و شورای شهر تهران نیز نرخ‌ جدید را به تصویب رساند، در ۱۴ شهریور هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی جدید را مصوب کرد، یادآور شد: هیئت دولت در تبصره ماده ۳۸ اعلام کرده که در صورت عملی نبودن، آیین‌نامه جدید اجرایی نشود و همین باعث اختلاف نظر شد و برخی اعتقاد داشتند که دستورالعمل جدید قابل اجراست و برخی دیگر آن را قابل اجرا نمی‌دانستند که همین موضوع، آشفتگی‌هایی را به دنبال داشت.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: در نهایت مقرر شد که به ناچار بر اساس دستور العمل سابق عمل شود؛ چراکه مدارس قراردادها را منعقد کرده‌اند، درحالیکه دستور العمل جدید تأکید دارد که خانواده‌ها باید با شرکت ها قرارداد منعقد کنند، لذا بر اساس دستورالعمل سابق عمل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه موضوع کمبود سرویس مطرح نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم بالا، تغییرات قیمت به اندازه‌ای زیاد بود که رانندگان اعلام کردند برای آنها به صرفه نیست که با این نرخ فعالیت کنند و حاضر نشدند که قرارداد امضاء کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه نرخ مصوب شورا برای رانندگان قابل پذیرش نبود، اما این موضوع را به صورت رسمی اعلام نکردند، یادآور شد: البته موضوع به این اندازه که مطرح می‌شود جدی نیست و مدارس به شیوه‌های دیگری مشکل را رفع کردند و قیمت را اندکی نسبت به نرخ مصوب افزایش دادند تا برای رانندگان نیز به صرفه باشد و سرویس تأمین شود؛ تنها سه تا چهار مدرسه باقی مانده که ظرف یک یا دو هفته آینده مشکل سرویس این مدارس نیز رفع می‌شود.

وی با اعلام اینکه در جلساتی که برگزار شد، مقرر شده که سازمان تعزیرات حکومتی بر نظارت به شهریه و همچنین نرخ سرویس مدارس ورود و با تخلفات برخورد قانونی کند، گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید، شهرداری و مجموعه تحت نظر آن یعنی سازمان تاکسیرانی این مسئولیت را دارد که به گزارشات واصله رسیدگی کند؛ امسال شاهد این هستیم که به شدت گزارشات واصله به شورا کاهش یافته و دلیل این بود که رشد قیمت در شورا در سال جاری ۴۵ درصد و معقول‌تر از سال گذشته بود که تکلیف را به نوعی مشخص کرد و مردم و عمده رانندگان نرخ را پذیرفتند و همین روند، شکایات را به شدت کاهش داد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر گزارشات ارسال شود رسیدگی خواهد شد، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی نیز گزارشات واصله خود را به سازمان تاکسیرانی ارجاع خواهد داد تا در هیئت تخلفات رسیدگی شود؛ اگر ضرورت پیدا کرد سازمان تعزیرات نیز وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی در آیین‌نامه قدیم و جدید به هیچ عنوان ملزم به تأمین سرویس مدارس نیست، یادآور شد: صدور گواهینامه وظیفه تاکسیرانی است؛ به طوریکه شرکت‌ها رانندگان را معرفی می‌کنند و سازمان تاکسیرانی برای شرکت و رانندگان گواهی صلاحیت و همچنین نرخ‌نامه مصوب شورا را صادر می‌کند. اگر شرکت‌ها وارد عمل نشدند، وظیفه سازمان تاکسیرانی نیست که ناوگان را تأمین کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبات تنها تأمین سرویس دانش‌آموزان استثنایی با سازمان تاکسیرانی است، خاطرنشان کرد: شهرداری از ظرفیت شرکت خودرو سرویس شهر به صورت رایگان به دانش‌آموزان استثنایی خدمت ارائه می‌دهد؛ اما وظیفه ای برای سرویس مدارس عادی ندارد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان یاد آور شد: در آیین‌نامه جدید تعیین تکلیف برای تأمین ناوگان بر عهده شورای عالی ترافیک استان گذاشته شده و شهردار و رئیس شورای شهر نیز در این شورا می‌توانند برای آن تصمیم بگیرند که قطعاً تصمیم‌گیری در این خصوص به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نمی‌رسد؛ البته برای سال تحصیلی آینده می‌توان از امروز فکر کرد که اقدامات آن آغاز شده و مکاتبات در حال انجام است تا در دستور کار قرار بگیرد و شهرداری بتواند ناوگان تاکسیرانی و شرکت خودرو سرویس شهر را با نرخ مصوب برای سرویس مدارس پیش‌بینی کند تا شاهد کمبود سرویس در سال‌های آینده نباشیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه