زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصادی » بخشنامه جدید مالیاتی برای صادرکنندگان
تاریخ انتشار : 2023/10/10 - 11:28
 کد خبر: 161904
 33 بازدید

بخشنامه جدید مالیاتی برای صادرکنندگان

تسنیم/ طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت […]

بخشنامه جدید مالیاتی برای صادرکنندگان

تسنیم/ طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب برای بخشی از صادرکنندگان، بلامانع است.

سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد که اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب برای بخشی از صادرکنندگان، بلامانع است.

در این نامه آمده است: با توجه به درخواست برخی از صادرکنندگان کالاهای موضوع بند ز تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 مبنی بر ارائه ضمانت نامه بانکی در قبال پرداخت مالیات علی الحساب ماده 163 قانون مالیات‌های مستقیم (موضوع نامه‌های شماره 2/96492-1402/5/29 و 2/106216 مورخ 1402/6/12 وزیر امور اقتصادی و دارایی) به منظور تکریم مودیان و حمایت از تولید، در صورت درخواست هر یک از صادرکنندگان کالاهای مذکور، اخذ ضمانت نامه بانکی معادل 2 درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب، بلامانع است. لذا در مواردی که هر یک از صادرکنندگان یاد شده نسبت به ارائه ضمانت نامه بانکی اقدام کرده‌اند، ضمانت نامه‌های ارائه شده در سررسید وصول به حساب‌های معرفی شده واریز گردد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه