زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » پول نقد از گردش مالی روسیه خارج می‌شود؟
تاریخ انتشار : 2023/09/17 - 12:10
 کد خبر: 161096
 28 بازدید

پول نقد از گردش مالی روسیه خارج می‌شود؟

رئیس بانک روسیه می‌گوید: پول نقد از گردش خارج نمی‌شود و تقاضا برای آن کاهش نمی‌یابد.

پول نقد از گردش مالی روسیه خارج می‌شود؟

 ایسنا: به نقل از بیزنس، الویرا نابیولینا اظهار کرد که بانک روسیه همچنان در حال توسعه پول نقد و ایجاد سری جدید اسکناس با طراحی جدید است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی پس از جلسه هیات مدیره رگولاتور گفت: موضع اساسی ما این است که مردم باید بتوانند نحوه پرداخت را انتخاب کنند. ما در حال ارائه انتخاب برای افراد و هنوز در حال توسعه پول نقد حتی در حال ایجاد سری جدیدی از اسکناس‌ها با طراحی جدید هستیم، بنابراین پول نقد از بین نمی‌رود. تقاضا برای پول نقد وجود داشته است و هنوز هم وجود دارد.

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دومای دولتی در بازار مالی در اوایل ماه سپتامبر گفت که روبل دیجیتال می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ در پرداخت‌های بین‌المللی استفاده شود.

بانک روسیه پیشتر اعلام کرد که روبل دیجیتال جایگزین حساب‌ها و سپرده‌های بانکی نخواهد بود. از موجودی‌های کیف پول سود دریافت نمی‌شود، علاوه بر این، قرار است محدودیتی در میزان وجوه ذخیره شده در آنها اعمال شود. این امر برای جلوگیری از خروج نقدینگی از بانک‌ها و کاهش وام‌دهی لازم است.

پرداخت برای کالاها و خدمات با استفاده از روبل دیجیتال مشابه پرداخت با کد QR از طریق سیستم پرداخت و سریعتر خواهد بود.

پرداخت با روبل دیجیتال به صورت آفلاین و بدون دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر خواهد بود.

مشتری می‌تواند بخشی از روبل‌های دیجیتال را به یک کیف پول آفلاین جداگانه منتقل کند. استفاده از آن شبیه به پرداخت نقدی خواهد بود زمانی که کارت‌های اعتباری پذیرفته نمی‌شوند.

راه‌اندازی حالت آفلاین روبل دیجیتال تنها در مرحله دوم پروژه، تقریبا در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده همچنین قرار است مبادله روبل دیجیتال با ارز خارجی و کیف پول‌های باز برای افراد غیر مقیم راه‌اندازی شود.

الویرا نابیولینا در نشستی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دولت در ۱۹ جولای ۲۰۲۳ اظهار کرد که عرضه انبوه روبل دیجیتال ممکن است در آغاز سال ۲۰۲۵ رخ دهد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه