زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » شیخی: «سلامت» حوزه‌ای کلیدی و پایه‌ای در برنامه هفتم توسعه است
تاریخ انتشار : 2023/09/17 - 11:49
 کد خبر: 161078
 45 بازدید

شیخی: «سلامت» حوزه‌ای کلیدی و پایه‌ای در برنامه هفتم توسعه است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «سلامت حوزه‌ای کلیدی و پایه‌ای در برنامه هفتم توسعه است»، اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای آحاد مردم در حوزه پیشگیری، بهداشت و درمان باید اولویت نخست ما در برنامه هفتم توسعه باشد.

شیخی: «سلامت» حوزه‌ای کلیدی و پایه‌ای در برنامه هفتم توسعه است

ایسنا: زهرا شیخی درباره اولویت‌های لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه «عدالت» یکی از جنبه‌های مهم برنامه هفتم توسعه است امروزه یکی از مهمترین جنبه‌های عدالت، موضوع سلامت است و اگر این حوزه در اولویت قرار نگیرد، سایر بخش‌ها نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه « «سلامت» حوزه‌ای کلیدی و پایه‌ای در برنامه هفتم توسعه است»، عنوان کرد: پوشش بیمه‌ای آحاد مردم در حوزه پیشگیری، بهداشت و درمان باید اولویت نخست ما در برنامه هفتم توسعه باشد. مقدم بودن پیشگیری بر درمان و کاهش هزینه‌کرد مردم از جیب نیز باید به عنوان اولویت‌های دیگر مورد توجه قرار بگیرد. بهداشت و درمان در کشور باید به سمتی برود که میزان هزینه کرد مردم از جیب از طریق پوشش‌های بیمه‌ای و ارائه خدمات برخط کاهش پیدا کند و دولت نیز متولی اصلی این موضوع است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه وارد دوران پیشروی فناوری‌های نوین در عرصه پزشکی شده‌ایم، استفاده از دوران پزشکی (Telemedicine)، تکمیل پرونده سلامت الکترونیک بیمار، ارائه خدمات بر بستر خدمات مجازی برای دسترسی آحاد مردم در همه کشور و عدالت در دسترسی به امکانات پزشکی از جمله مواردی است که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

شیخی در ادامه با بیان اینکه «سلامت الکترونیک زیربنایی برای آینده پیشرفته سلامت کشور است»، اظهار کرد: با توجه به کمبود پزشک و متخصصان حوزه سلامت، اگر بستر سلامت الکترونیک بر اساس ضوابط دقیق و نظارت‌های جدی برقرار شود، حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش هزینه‌کرد مردم از جیب را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: موضوعاتی نظیر بهداشت روان، سلامت مادر و کودک و ارتقای سلامت آنها، جمعیت و حفظ جمعیت سالم، پویا و پایدار، افزایش امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی به لحاظ بهداشتی، درمانی و تغذیه‌ای و همچنین رسیدگی به دهک‌های پایین جامعه در زمینه تغذیه باید جزء اولویت‌های ما قرار بگیرد.

این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد: اجرای برنامه‌های مختلف غربالگری طرح‌های سلامت محور نظیر بیماری‌های مزمن و بدخیم با رویکرد پیشگیری، موضوعاتی نظیر سلامت نوجوانان، تهیه و تدوین سند تکاملی کودکان، ارتقای ساختار طب سنتی در وزارت بهداشت و استفاده بیشتر از گیاهان دارویی و طب‌های پیشگری، مکمل و جامع نگر از دیگر موضوعاتی است که در حوزه بهداشت و درمان باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سلامت , سیاسی
ارسال دیدگاه