زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد
تاریخ انتشار : 2023/06/18 - 21:32
 کد خبر: 159255
 86 بازدید

قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد

  خبرگزاری قوه قضائیه (میزان) نوشت: لیلا کریمی خواهر علی کریمی به دلیل امضای چک‌های برادرش در زندان به سر می‌برد.

قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد

قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد

به گزارش میزان؛ هفتم اردیبهشت، دادستان تهران به همراه جمع زیادی از قضات با حضور در ندامتگاه مرکزی زنان، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید کرد.
دادستان تهران همچنین با حضور در بند محکومان مالی ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران، ضمن برپایی میز خدمت به صورت چهره به چهره با مددجویان این بند دیدار و پاسخگوی درخواست‌های آن‌ها شد و دستوراتی را درخصوص پرونده‌های برخی از این افراد صادر نمود.
در جریان این بازدید، اما خواهر یکی از فوتبالیست‌های معروف هم که در بند محکومان مالی زندان زنان تهران زندانی است با دادستان تهران ملاقات و درخواست‌هایی را مطرح کرد.
لیلا کریمی خواهر علی کریمی، در ملاقات با دادستان تهران تاکید کرد، چندین بار با مقامات قضایی مکاتبه داشته و شرایط نامساعدی که برادرش برای وی ایجاد کرده و منجر به زندانی شدن وی شده را توضیح داده است.
اسناد و مدارک این پرونده و همچنین اظهارات و مکاتبات خانم کریمی نشان می‌دهد دقیقا زمانی که علی کریمی، با انتشار پست‌ها و استوری‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، خود را به عنوان حامی حقوق زنان معرفی می‌کرد و شعار تبلیغاتی «زن، زندگی، آزادی» را تکرار می‌نمود، در پشت پرده از خواهر خود سوء استفاده مالی کرده و باعث نابودی زندگی وی و خانواده‌اش شده است.
ماجرا چیست؟
بر اساس اظهارات صورت گرفته، خواهر علی کریمی که ۲ فرزند ۵ و ۱۵ ساله دارد با درخواست چک سفید امضا از طرف برادرش روبرو می‌شود، وی که سابق بر این نیز به دلیل اعتماد به برادرش ۵۰ فقره چک سفید امضا به علی کریمی داده بود، پس از متوجه شدن این مسئله که چک‌های سفید امضای او در معاملات سنگینی مانند خرید باشگاه فوتبال سپیدرود و خرید زمین و ملک‌های میلیاردی مورد سوء استفاده قرار گرفته از دادن چک‌های سفید امضای جدید به برادر خود امتناع می‌کند.
لیلا کریمی که متوجه معامله‌های میلیاردی سنگین با دسته چک خود و توسط برادرش شده بوده، این بار پس از مشورت با همسر و اعضای خانواده از تحویل چک‌های سفید امضای جدید به برادرش امتناع کرده و همین موضوع باعث اختلاف آن‌ها می‌شود.
علی کریمی پس از اختلاف پیش آمده با خواهرش وی را تهدید به برگشت زدن چک‌های سفید امضای قبلی می کند. لیلا کریمی که باور به انجام چنین اقدامی از سمت برادرش نداشته تسلیم درخواست علی کریمی نشده و چک‌های جدید را به او نمی‌دهد.
قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد
۷۷۰ میلیارد تومان چک برگشتی و ۱۷ ماه در زندان بودن، تاوان اعتماد به برادر!
لیلا کریمی با تصور اینکه چک‌های سفید امضای قبلی استفاده شده‌اند و با در نظر گرفتن ملاحظات خانوادگی احتمال عملی شدن تهدید برادر را در حد صفر می‌دیده، اما در کمال ناباوری در حال حاضر با یک بدهی ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی (۷۷۰ میلیارد تومانی) حدود ۱۷ ماه است که در زندان به سر می‌برد.
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص می‌شود با هدایت و طراحی علی کریمی یک فقره چک خانم لیلا کریمی به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال (۷۰۰ میلیارد تومان) و یک فقره دیگر به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال (۷۰ میلیارد تومان) توسط یکی از بستگان آن‌ها به شرخر داده می‌شود و آن فرد هم با به اجرا گذاشتن چک‌های مورد اشاره و به علت خالی بودن حساب، چک را برگشت زده و خواهر علی کریمی را روانه زندان می‌کند.
نکته حائز اهمیت این است که این چک‌های برگشت خورده که خانم کریمی اکنون بابت آن‌ها در زندان به سر می‌برد، همان چک‌های سفید امضایی بوده که به برادرش (علی کریمی) تحویل داده بوده است.
قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد
انجام معاملات هنگفت با نام افراد دیگر!
نکته جالب توجه دیگر در بررسی این پرونده، سوء استفاده علی کریمی از نام خواهرش در فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی دوران حضورش در ایران است.
کریمی که خود با ثروتی هنگفت توانایی مالی انجام هرگونه معامله‌ای را داشته با دسته چک خواهرش اقدام به خرید باشگاه فوتبال سپیدرود کرده و مشخص نیست در چند معامله اقتصادی دیگر با اسامی مستعار یا مشخصات و چک‌های بستگان یا آشنایان خود مشارکت داشته است.
با برسی‌های بیشتر مشخص می‌شود پیش‌تر نیز در سال ۹۷ خبرگزاری تسنیم در گزارشی به موضوع چک‌های برگشتی علی کریمی در ماجرای خرید باشگاه سپیدرود اشاره کرده بود.
علی نظرمحمدی سرمربی سابق سپیدرود رشت چکی را که از علی کریمی مالک باشگاه سپیدرود دریافت کرده بود به‌دلیل نداشتن موجودی کافی در روز سر رسید، برگشت می‌زند.
نظرمحمدی که بابت قرارداد سه فصل حضورش در سپیدرود نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان از باشگاه طلبکار بوده با بخشیدن بیش از نیمی از مبلغ طلب خود، ۶ فقره چک مدت‌دار به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان از علی کریمی دریافت می کند که چک تاریخ ۲۰ اسفندماه علی کریمی به علت عدم موجودی توسط نظرمحمدی برگشت زده شد.
قابل ذکر است این چک‌ها هم از دسته چک خانم لیلا کریمی پاشاکی خواهر علی کریمی صادر شده بوده است.
نکته دیگر این پرونده جزئیات خیانت علی کریمی به خواهرش است، طبق اظهار لیلا کریمی، برادرش با قرار دادن چک سفید امضا در اختیار یکی از بستگان به او دستور می‌دهد مبلغ چک را هنگفت بنویسد و در اختیار شرخر بگذارد تا خواهرش نتواند از زندان بیرون بیاید!
قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد
سکوت در برابر بازداشت خواهر
در نهایت و پس از برگشت خوردن چک‌ها، خواهر علی کریمی که در وضعیتی بد و در یک مخفیگاه به سر می‌برده است در سال ۱۴۰۰ و در شرایطی که برادرش در ایران بوده بازداشت می‌شود.
علی کریمی، اما ۱۷ ماه است در مقابل این اتفاق هیچ واکنشی از خود نشان نداده و به سکوت و زندگی عادی ادامه می‌دهد.
این در حالی است که شرایط خانوادگی خانم کریمی به خصوص با توجه به داشتن دو فرزند خردسال، پس از بازداشت در وضعیتی قرار می‌گیرد که دادیار معاونت زنان، کودکان وخانواده دادسرای تهران در نامه خود به دادستان تهران آن را نامساعد عنوان می‌کند.
دادیار در نامه خود به دادستان تهران از اختلاف خانوادگی صحبت به میان می‌آورد و می‌گوید تمام شکات پرونده لیلا کریمی دوستان و نزدیکان برادرش علی کریمی هستند.
در واقع علی کریمی در کمال ناباوری با سناریویی از پیش طراحی شده خواهر خود را در مهلکه‌ای می‌اندازد که نتواند از آن خلاصی داشته باشد.
قوه قضائیه: سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش/ لیلا کریمی در زندان به سر می‌برد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه