زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» بین الملل » مراکش: ایران به دشمن ما پهپاد می دهد
تاریخ انتشار : 2022/10/29 - 17:08
 کد خبر: 154134
 49 بازدید

مراکش: ایران به دشمن ما پهپاد می دهد

مراکش ایران را متهم کرد که به جبهه " پولیساریو" پهپاد می دهد.

مراکش: ایران به دشمن ما پهپاد می دهد

به نقل از رسانه های مراکشی، ” عمر هلال” سفیر مراکش در سازمان ملل متحد، ایران و حزب الله لبنان را متهم کرد که در شهر “تندوف” به آموزش و تجهیز پهپادی نیروهای جبهه پولیساریو می پردازند.
دولت مراکش در سال 2018 ضمن طرح ادعاهایی درباره حمایت اموزشی و تسلیحاتی ایران از جبهه پولیساریو روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرده بود.

مراکش درباره حاکمیت بر منطقه “صحرای غربی” با جبهه پولیساریو در نزاع است. مراکش، منطقه صحرای غربی را بخشی از خاک خود می داند اما جبهه پولیساریو خواهان استقلال این منطقه است. هم اکنون بخش شمالی منطقه صحرای غربی در کنترل مراکش و بخش جنوبی در کنترل نیروهای جبهه پولیساریو است.

الجزایر مهمترین حامی جبهه پولیساریو است. برخی کشورهای آفریقایی استقلال صحرای غربی را به رسمیت می شناسند. “صحرای غربی” در شمال غربی آفریقاست.

نماینده مراکش در مقابل خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک مدعی شد: ” این اتفاق خطرناکی است و منطقه را بی ثبات می کند. همانطور که ایران در یمن و سوریه و عراق نیز چنین کرد. ورود پهپادهای ایرانی به منطقه قواعد بازی را تغییر می دهد”.

مراکش: ایران به دشمن ما پهپاد می دهد

هنوز واکنشی از سوی ایران مطرح نشده است.

وزیر خارجه مراکش چند سال قبل حزب الله لبنان را هم متهم کرده بود سامانه های موشکی به جبهه پولیساریو ارسال کرده بود اما دلیل و مدرکی برای سخنان خود ارائه نکرد.

سفیر مراکش در سازمان ملل ادعا کرد: “ایران و حزب الله از آموزش به تسلیح پهپادی پولیساریو روی آورده اند. این خیلی خطرناک است. جهان باید بداند بعد از اینکه ایران در یمن و سوریه و عراق هرج و مرج ایجاد کرد الان برای هدف قرار دادن منطقه ما کار می کند. این فقط برای مراکش بد نیست بلکه برای همه کشورهای منطقه بد است”.

وی ادامه داد: “پهپادهایی که درباره آنها صحبت می کنیم پایین ترین سطح از پهپادهای ساخت ایران هستند که هر کدام قیمتی بین 20 تا 22 هزار دلار دارد. با هزینه خرید یک پهپاد می توان به تغذیه 300 نفر در سال در اردوگاه های تندوف (جنوب الجزایر) یا درمان 500 نفر یا آموزش 120 کودک اقدام کرد”.
سفیر مراکش هشدار داد:” در صورتی که پولیساریو از پهپادهای ایرانی استفاده کند مراکش واکنش قوی و مناسب خواهد داشت. واکنش به پولیساریو برعهده نیروهای مسلح کشورمان است”.
او همچنین عکس هایی را نشان داد و مدعی شد مربوط به پهپادهایی است که ایران به جبهه پولیساریو ارائه کرده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه