زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» خبر داغ » عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با تدبیر تازه نیوز مطرح کرد ارائه کالابرگ می‌تواند اجاره خانه را حل کند؟
تاریخ انتشار : 2022/03/08 - 20:35
 کد خبر: 153171
 30 بازدید

عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با تدبیر تازه نیوز مطرح کرد ارائه کالابرگ می‌تواند اجاره خانه را حل کند؟

عضو اتاق بازرگانی ایران براین باور است: باید در شرایط فعلی کاری کنیم که بتوانیم از قشرهای آسیب پذیر درست حمایت کنیم. درست حمایت کردن با کوپن نیست، درست حمایت کردن یعنی باید حمایت‌های اجتماعی کنیم.

عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با تدبیر تازه نیوز مطرح کرد  ارائه کالابرگ می‌تواند اجاره خانه را حل کند؟

ابراهیم جمیلی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تدبیر تازه نیوز درباه توزیع کالابرگ گفت: اصلاً با کالابرگ موافق نیستم. معتقد هستم که اقتصاد باید شفاف شود، اقتصاد چگونه شفاف می‌شود؟ ما باید خرید و فروش خود را بر مبنای فاکتور باشد و ما باید صدور فاکتور را همگانی کنیم اگر صدور فاکتور را همگانی کردیم، می‌شود نظارت درستی کرد یعنی هیچ تولیدکننده و عرضه کننده‌ای بدون فاکتور نباید حق ارائه خدمات داشته باشد. اگر به این سمت و سو برویم بیشتر جواب می‌دهد تا بخواهیم صدور کالابرگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیا با توزیع کالابرگ تورم افزایش پیدا می‌کند پاسخ داد: بحث تورم نیست بحث این است که چگونه می‌توانیم به قشر آسیب پذیر کمک کنیم. ما باید به دوران ۳۰ سال پیش و دوران جنگ برنگردیم. ما باید در شرایط فعلی کاری کنیم که بتوانیم از قشرهای آسیب پذیر درست حمایت کنیم. درست حمایت کردن با کوپن نیست، درست حمایت کردن یعنی باید حمایت‌های اجتماعی کنیم. آیا می‌شود اجاره خانه را هم با کوپن حمایت کرد؟ امکان ندارد، الان اجاره خانه جزء معضلات بسیار مهم بشمار می‌آید. متاسفانه همه کسانی که بدون خانه هستند به آن دچار هستند. ما باید کاری کنیم که وقتی کسی حقوقی می‌گیرد بیشتر از نصف آن را یا تمام آن را صرف اجاره خانه نکند و برای اینها دولت باید برنامه ریزی کند. در ترکیه هیچ کس حق ندارد اجاره خانه را بیش از ۱۰ درصد بالا ببرد مگر اینکه بخواهد خانه را خودش استفاده کند، چرا همین قانون در ایران اجرایی نمی‌شود؟ متاسفانه ضعف در سیستم داریم.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , گفتگو
ارسال دیدگاه