زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» تله تایپ » بررسی گروه ایران در جام جهانی قطر؛ گروهی که به جای مرگ، می‌تواند زندگی‌بخش باشد
تاریخ انتشار : 2022/04/02 - 14:28
 کد خبر: 148877
 88 بازدید

بررسی گروه ایران در جام جهانی قطر؛ گروهی که به جای مرگ، می‌تواند زندگی‌بخش باشد

تیم ملی ایران در جام جهانی با انگلیس و آمریکا همگروه شد.

بررسی گروه ایران در جام جهانی قطر؛ گروهی که به جای مرگ، می‌تواند زندگی‌بخش باشد

امیررضا احمدی؛ مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شب گذشته در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه برگزار شد.قرعه کشی این مراسم توسط لوتار ماتئوس (آلمان)، کافو (برزیل)، عادل احمد (قطر)، علی دایی (ایران)، بورا میلوتینوویچ (صربستان)، جی‌جی اوکوچا (نیجریه)، رباح ماجر (الجزایر) و تیم کیهیل (استرالیا) انجام شد.

تیم ملی ایران که در سید سوم این قرعه کشی قرار داشت، در کنار انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اسکاتلند، ولز و اوکراین، در گروه B مسابقات قرار گرفت.

این در حالی است که به نسبت دیگر تیم های آسیایی، در گروه مناسبی قرار گرفت و می تواند شرایط بهتری نسبت به دیگر تیم های قاره کهن داشته باشد. تیم ملی در جام جهانی گذشته، با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه بود که به نوعی گروه مرگ برای ایران محسوب می شد. ایران در آن دوره عملکرد خوبی داشت و یک نفس تا اولین صعود تاریخ خود از مرحله گروهی فاصله داشت که این امر محقق نشد.

با این اوصاف، تیم ملی ایران در جام جهانی پیش رو، رویاهایی بزرگ تر را دنبال می کند و قطعا با توجه با قرعه تیم ملی، شاگردان اسکوچیچ فقط به حضور در جام جهانی فکر نمی کنند و در تکاپوی صعود از گروه خود خواهند بود.

گروهی که به جای مرگ، می‌تواند زندگی‌بخش باشد

 ایران؛ یوزهای برخاسته از گور

از گور برخاسته؛ این می تواند بهتری توصیف برای شرایط تیم ملی ایران، در مسیر صعود به جام جهانی قطر باشد. تیم ملی که در مرحله اول انتخابی جام جهانی با ویلموتس نتایج خوبی کسب نکرد، در یک قدمی پرتگاه و حذف قرار داشت که با روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ، ایران از جهنم منامه جان سالم به در برد. اوج هنرنمایی آن ها اما، دور دوم مرحله انتخابی بود که ایران در ۱۰ بازی خود، ۸ برد، یک تساوی و یک شکست را ثبت کرد و ۲۵ امتیاز بالاتر از کره جنوبی، به عنوان صدرنشین گروه A راهی قطر شد.

شاگردان اسکوچیچ اگر چه در انتخابی جام جهانی گاه عملکردی سینوسی داشتند اما موفق شدند امتیازهای لازم را جمع کنند و حالا در ماه های منتهی به بزرگ ترین فستیوال فوتبالی دنیا، یوزهای ایرانی به دنبال آن هستند تا با ترکیب ستاره ها و لژیونرهای خود مانند طارمی، آزمون، جهانبخش و… در گروه خود شگفتی ساز شوند و برای اولین بار در تاریخ تیم ملی فوتبال، از گروه خود صعود کنند. رویای بزرگی که نیازمند امکانات و بازی های تدارکاتی مناسب است که باید دید فدراسیون می تواند آن را فراهم کند یا نه.

گروهی که به جای مرگ، می‌تواند زندگی‌بخش باشد

 انگلیس؛ سه شیرهای هیجان انگیز

تیم ملی انگلیس شاید در نگاه اول رقیب سختی به نظر برسد اما مطمئنا همچون اسپانیا و پرتغال در دوره قبلی جام جهانی، می تواند یک رقیب هیجان انگیز برای تیم ملی به شمار برود. تیمی که روسیه ۲۰۱۸ با هدایت ساوت گیت موفق شد به نیمه نهایی جام جهانی برسد و پس از سال ها، به جمع چهار تیم پایانی این مسابقات برسد. این در حالی است که سه شیرها سال ها بود با نسل های طلایی و مملو از ستاره های مختلف، به موفقیتی درجام جهانی نرسیده بودند و در سرزمین تزارها به جمع چهار تیم پایانی رسیدند اما در بزنگاه آخر، کم آوردند و نهایتا به رده چهارم جام جهانی رسیدند.

انگلیس که در این سال ها سعی کرده روند خوب و با ثبات خود را با ستارگانی مانند هری کین و رحیم استرلینگ ادامه دهد، در گروه i انتخابی جام جهانی، با لهستان، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن مارینو هم گروه بود. شاگردان ساوت گیت در این گروه با ۸ برد، دو تساوی و بدون شکست، با ۲۶ امتیاز قاطعانه سوار بر هواپیمای قطر شدند تا به عنوان یکی از تیم های سید اول، در گروه B جام جهانی قرار بگیرند. مطمئن عملکرد خوب انگلیس در انتخابی، و انگیزه بالای ستاره های ایران برای رویارویی با بازیکنان سه شیرها مانند کین، استرلینگ و… می تواند این بازی را به یک رقابت خاطره انگیز در تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند.

گروهی که به جای مرگ، می‌تواند زندگی‌بخش باشد

آمریکا، به یاد نبرد قرن

اولین خاطره ای که با شنیدن نام تیم ملی فوتبال آمریکا در ذهن تداعی می شود، بازی ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ است. جایی که ایران با برتری ۲ بر۱ از زمین خارج شد و در آن بازی، حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا برای ایران گلزنی کردند که اتفاقا هر دو پیشکسوت فوتبال ایران، در مراسم قرعه کشی در سالن حضور داشتند.

یاران پولیشیچ، در مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی در آمریکای شمالی، با ۷ برد، ۴ تساوی و ۳ باخت، با ۲۵ امتیاز به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود کردند. آن ها در این مسیر، با کانادا، مکزیک، کاستاریکا و پاناما هم گروه بودند.

دیدار ایران و آمریکا، در حالی به عنوان سومین بازی گروه B برگزار می شود که تاریخ برگزاری آن با یک بازی خاطره انگیز مصادف است. ایران باید در آخرین بازی خود، روز سه شنبه ۸ آذر به مصاف آمریکا برود.

۸ آذر سالروز حماسه ملبورن است؛ روزی که ایران موفق شد با با تساوی ۲ بر ۲ مقابل استرالیا به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کند و در ادامه آمریکا را شکست دهد.

آمریکا تنها دو بار با تیم‌های آسیایی در جام جهانی دیدار داشته و هرگز موفق به کسب پیروزی نشده است تا آسیا تنها قاره‌ای باشد که آمریکا علی‌رغم بازی مقابل نمایندگان این قاره، موفق به کسب پیروزی نمی‌شود. آن ها در جام جهانی ۲۰۰۲ هم مقابل کره تن به شکست دادند.

تیم سوم؛ برنده پلی آف ولز، اسکاتلند و اوکراین

سومین رقیب ایران که از سید چهارم خارج شد، برنده پلی آف میان ولز، با برنده اسکاتلند و اوکراین است. ابتدا بازی تیم های اسکاتلند و اوکراین برگزار خواهد شد و سپس برنده آنها، به مصاف ولز خواهد رفت تا تیم چهارم گروه B مشخص شود.

اوکراین، در گروه D انتخابی با تیم های فرانسه، فنلاند، بوسنی و قزاقستان هم گروه بود که با ۱۲ امتیاز، به عنوان تیم دوم گروه خود راهی پلی آف شد. اسکاتلند، رقیب اوکراین در پلی آف هم در گروه F با دانمارک، اسرائیل، اتریش، جزایر فارو و مولداوی هم گروه بود که با ۲۳ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه پس از دانمارک قرار گرفت و به پلی آف رسید. برنده این دو تیم در پلی آف نهایی مقابل ولز قرار خواهد گرفت. یاران گرت بیل در گروه E انتخابی با بلژیک، جمهوری چک، استونی و بلاروس هم گروه بودند که با ۱۵ امتیاز به عنوان تیم دوم به پلی آف رسیدند. حالا باید منتظر ماند و دید کدام یک از این سه تیم هم گروه ایران می شود؟ گروهی هیجان انگیز که می تواند بازی های جذابی برای ایران در بر داشته باشد و به تاریخ سازی یوزهای سپیدپوش منجر شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه