زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » مخالفت آمریکا با برگزاری جلسه شورای امنیت درباره پرونده هسته‌ای ایران
تاریخ انتشار : 2020/08/21 - 12:24
 کد خبر: 110947
 156 بازدید

مخالفت آمریکا با برگزاری جلسه شورای امنیت درباره پرونده هسته‌ای ایران

یک مقام دولت روسیه از مخالفت آمریکا با برگزاری نشست شورای امنیت در خصوص پرونده هسته‌ای ایران خبر داد.

مخالفت آمریکا با برگزاری جلسه شورای امنیت درباره پرونده هسته‌ای ایران

به نقل از المیادین، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد واشنگتن با درخواست ما برای برگزاری نشست شورای امنیت به منظور بررسی توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرده است.

اندکی پس از درخواست رسمی آمریکا برای فعال‌سازی سازوکار حل‌وفصل اختلافات در برجام موسوم به مکانیسم ماشه، روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود روز جمعه (امروز) نشستی را برای بررسی موضوع توافقنامه هسته‌ای با ایران برگزار کند.

شب گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با تحویل نامه‌هایی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواهان فعال سازی مکانیسم ماشه برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ظرف ۳۰ روز شده بود.

پمپئو پس از تحویل رسمی درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه، در جمع خبرنگاران گفته بود: من اعلام می‌کنم آمریکا در حال بازگرداندن تمامی تحریم‌ها بر ایران است که (قبلا) توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برداشته شده بود. این مسأله سبب خواهد شد آن تحریم‌ها ظرف ۳۰ روز از (تاریخ) امروز اجرایی شوند.

پمپئو در ادامه سخنان بی اساس خود گفته بود: پیام ما خیلی خیلی ساده است. آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد بزرگترین حامی تروریسم آزادنه بتواند هواپیما، تانک، موشک و دیگر انواع سلاح‌های متعارف را خرید و فروش کند. این تحریم‌های آمریکا ممنوعیت‌های تسلیحاتی را ادامه خواهد داد.

گفتنی است پیشتر فرانسه، انگلیس و آلمان نیز اعلام کرده بودند که از اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت نخواهند کرد.
فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه ای، از مخالفت یکجانبه خود با فعال سازی مکانیسم ماشه (اسنپ بک) خبر داده بودند.

این کشور‌های اروپایی مدعی شده بودند: ما بر این باوریم که باید مسأله عدم اجرای سیستماتیک پایبندی‌های ایران به برنامه جامع اقدام مشترک در چارچوب گفتگو‌ها میان مشارکت کنندگان در یک توافق و به خصوص در کمیته‌ای مشترک بررسی شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه