زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» خبر داغ » خبر بد برای کاربران آیفون 6
تاریخ انتشار : 2019/02/02 - 12:31
 کد خبر: 38911
 223 بازدید

خبر بد برای کاربران آیفون 6

ساعتی پیش سایت The Verifier گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اپل قصد دارد در هنگام انتشار نسخه نهایی از سیستم عامل iOS 13 به پشتیبانی از تعدادی از گوشی‌های قدیمی خود پایان دهد.

خبر بد برای کاربران آیفون 6

اپل این روزها در حال توسعه سیستم عامل جدید iOS 13 است و قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی نسخه نهایی از آن را به عنوان یک بروزرسانی مهم در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد قرار دهد. اما امروز گزارش تازه‌ای در اختیار قرار گرفت که خبرهای بدی را برای کاربران نسخه‌های قدیمی از گوشی‌های آیفون در خود جای داده است.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش، اپل در نظر دارد بزودی و با انتشار نسخه نهایی از سیستم عامل iOS 13، به پشتیبانی از تعدادی از گوشی‌های قدیمی خود پایان دهد و این بروزرسانی را تنها در اختیار تعدادی از محصولات مدرن خود در این رده قرار دهد. این گزارش اعلام کرده است که اپل سیستم عامل iOS 13 خود را برای گوشی‌های قدیمی‌تر از آیفون 7 منتشر نخواهد کرد. به این ترتیب در اواخر سال 2019، پشتیبانی از گوشی‌هایی نظیر آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس به پایان می‌رسد و این محصولات باید از این پس از سیستم عامل iOS 12 بهره بگیرند. در بخش دیگری از این گزارش نام گوشی آیفون SE نیز به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد این گوشی نیز قرار نیست به این نسخه جدید از سیستم عامل iOS مجهز شود.

انتشار این خبر از این نظر عجیب به نظر می‌رسد که این تصمیم اپل می‌تواند به پشتیبانی از چند نسل مختلف از گوشی‌های آیفون خاتمه دهد. اتفاقی که تاکنون با انتشار یک نسخه جدید از سیستم عامل iOS هیچگاه رخ نداده است. در اصل انتظار می‌رفت که اپل با انتشار این بروزرسانی، تنها به پشتیبانی از آیفون 5 اس خاتمه دهد چرا که در حال حاضر نیز این گوشی هوشمند به سختی قادر است از پس پردازش‌های مربوط به iOS 12 بربیاید. اما عدم انتشار بروزرسانی مربوط به ارتقا گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس به سیستم عامل iOS 13 اتفاقی عجیب و غیرمنتظره محسوب می‌شود.

اپل می‌توانست به جای این تصمیم عجیب، بخشی از قابلیت‌های جدید iOS 13 را به گونه‌ای طراحی کند که تنها بر روی نسل جدید از گوشی‌های آیفون قابل دسترس باشد. انتظار می‌رود تا زمان آماده سازی کامل این سیستم عامل، اپل تمهیداتی بی‌اندیشد که این بروزرسانی در اختیار تمامی گوشی‌های آیفون قرار بگیرد ولی قابلیت‌های جدید که به قطعات سخت افزاری جدید نیاز دارند تنها بر روی دستگاه‌‌های مدرن در دسترس قرار بگیرند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS 13، پشتیبانی از مد تاریک یا Dark Mode است که ممکن است تنها در دسترس گوشی‌‌های آیفون دارای نمایشگر OLED قرار بگیرد. چرا که این مد در هنگام استفاده از نمایشگرهای OLED می‌تواند موجب بهبود قابل توجه میزان مصرف انرژی شود.

در صورت صحت اطلاعات بیان شده توسط این گزارش، می‌توان این تصمیم اپل را به عنوان یک شمشیر دو لبه در نظر گرفت. در حالی که اپل قصد دارد با پایان دهی به پشتیبانی از تعدادی از گوشی‌های قدیمی خود، کاربران را به سمت خرید محصولات جدید سوق دهد، ممکن است بخشی از کاربران این دستگاه‌ها به سمت خرید گوشی‌های اندرویدی گرایش پیدا کنند.

اپل در نظر دارد نسخه نهایی از این سیستم عامل جدید خود را در ماه سپتامبر پیش‌رو برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد منتشر کند. این شرکت اعلام کرده است که در تابستان و در کنفرانس سالانه WWDC خود به معرفی قابلیت‌های جدید iOS 13 خواهد پرداخت. نسخه‌های آزمایشی و بتا از این سیستم عامل نیز طبق زمان‌ بندی اعلام شده در ماه جولای یا ژوئن در اختیار تعدادی از کاربران قرار می گیرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه