در یک‌سالگی جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی؛ ضرورت بازخوانی، عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه
 شنبه - 20 می 2023 |   بدون نظر 

 

نرخ ارز
میزان تورم
قدرت خرید مردم
مردمی‌سازی اقتصاد؟!
در طول یک‌سال گذشته دچار چه نوساناتی شد؟

عده‌ای هم تلاش کردند به جای مسئولیت‌پذیری و #پاسخگویی، این جراحی را به یک تکلیف قانونی حواله دهند که در ویدئوی فوق، مورد بررسی قرار گرفت.

مگر تصمیم‌سازان، میزان تورم حاصل از این جراحی را 7.6درصد پیش‌بینی نکرده بودند؟ مگر همان زمان نسبت به این خطای محاسباتی بارها هشدار ندادیدم؟
حالا و پس از تحمیل خسارات جدی به مردم، به اذعان بانک مرکزی حذف ارز ترجیحی و افرایش نرخ دلار علت اصلی تورم کم سابقه در یک‌سال گذشته بوده است.

نگرانی مهم ماجرا این‌ است که این چرخه معیوب همچنان ادامه یابد،
با این دست فرمان اشتباه که محصول تفکرات نئولیبرالیِ رسوخ کرده در دستگاه کارشناسی دولت است، تورم نه تنها مهار نمی‌شود بلکه به مسیر معیشت‌سوز خود ادامه می‌دهد مگر اینکه دولت با تغییر ریل، دست به اقدامات اصلاحی درخصوص ریشه‌های واقعی تورم بزند، ریشه‌هایی همچون #دلارزدایی و مهار #بانک‌های_خصوصی و شکستن #احتکار_زمین ، که البته منافع طبقه اشراف و سرمایه‌داران یک درصدی، با آن گره خورده است.

تا وقتی تصمیماتی که پیامدهای سهمگین برای مردم دارد، برای متولیان آن تصمیم، بی هزینه باشد، این چرخه معیوب ادامه خواهد داشت.
برای شکستن این چرخه (که نیاز به یک جریان فکری-مردمی دارد) همچنان تلاش خواهیم کرد، ان‌شاءالله.

#مهدی_عسگری 🇮🇷
#نماینده_مردم کرج، اشتهارد و فردیس


ارسال دیدگاه

فیلم های مشابه
آخرین فیلم ها
21 نوامبر 2022 10217 بازدید
10 جولای 2021 25806 بازدید