زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اجتماعی » ابرازنگرانی فرمانده حفاظت محیط زیست از وضعیت محیط بان «سعید مومیوند»
تاریخ انتشار : 2020/02/03 - 16:51
 کد خبر: 91820
 192 بازدید

ابرازنگرانی فرمانده حفاظت محیط زیست از وضعیت محیط بان «سعید مومیوند»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین دغدغه و نگرانی سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت محیط بان «سعید مومیوند» است.

ابرازنگرانی فرمانده حفاظت محیط زیست از وضعیت محیط بان «سعید مومیوند»

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در مراسم معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان همدان و تکریم فرمانده سابق، افزود: نخستین دغدغه و نگرانی اینجانب و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت محیط بان «سعید مومیوند» است که اکنون در زندان گرفتار شده و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته و همکاری و کمک های جمعی تغییری در شرایط این محیط بان صورت گیرد و این کار به طور جدی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست مرز ندارد و بسیاری از تهدیدات زیست محیطی از کشورهای منطقه و همسایه وارد کشور ما می شوند، ادامه داد: باید با همکاری جمعی و همه جانبه این تهدیدات زیستی را مدیریت کنیم تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

محبت‌خانی اظهار کرد: در بین مردم لباس محیط بانی معرف محیط زیست است که این لباس، تن پوش شهادت سازمان حفاظت محیط زیست است و تاکنون تعداد ۳۱۳ نفر از محیط بانان عزیز با همین لباس به شهادت رسیدند و رسالت ما این است که این لباس را عزتمند کنیم تا موجب غرور محیط بان شود.

وی بیان کرد: تمام حریفان ما در محیط زیست و محیط بانی و کسانی که برای شکار وارد مناطق چهارگانه ما می شوند، مسلح هستند و این مسئولیت بدنه مدیریتی سازمان را در قبال حمایت های همه جانبه از محیط بانان اعم از مالی و قضایی بیشتر می کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۳۷۰ محیط بان قراردادی در بدنه سازمان داریم، یادآور شد: امیدواریم با مکاتبه ای که رئیس سازمان با رئیس جمهور داشته است، بتوانیم وضعیت استخدامی آنها را تغییر داده و به رسمی یا پیمانی تبدیل کنیم, رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی پیگیر مرتفع کردن مشکلات محیطبانان قراردادی است.

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: جایگاه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بسیار ارزشمند است و به علت ارتباط نزدیک کاری که فرماندهان یگان با محیط بانان دارند، می تواند در مدیریت بهتر مناطق راهگشا باشد.

جعفری‌نژادبسطامی بیان کرد: کمیته تحول محیط بانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تشکیل شده که در این کمیته سعی شده پیش نیازهایی که در حمایت از محیط بانان اعم از بحث پشتیبانی و لجستیکی هستند، پیش بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان تنوع زیستی خوبی در مناطق تحت مدیریت داریم و در سال آینده در نظر داریم که منطقه حفاظت شده خانگرمز و لشگردر را به امکانات حفاظتی نوین تجهیز کنیم.

در حکمی از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از زحمات سه ساله «جواد نوری‌اظهر» فرمانده سابقت یگان حفاظت محیط زیست استان همدان تقدیر و «رضا دانش‌پژوه» به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

به گزارش ایسنا، در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه چهارگانه محافظت شده می‌شود. خودرو آنها که پیکان بوده را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود و محیط‌بان پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم شد اما در خردادماه ۹۸ با پیگیری‌های انجام شده حکم «سعید مومیوند» محیط‌بان محکوم به اعدام استان همدان، نقض و تبدیل قرار بازداشت این محیط‌بان به قرار وثیقه شد که به نظر می‌رسد وثیقه مورد نظر تأمین نشده که او هنوز در زندان است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه