زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» اجتماعی » دلیل افزایش اخذ زکات بارندگی‌های خوب سال گذشته بود
تاریخ انتشار : 2019/12/28 - 16:41
 کد خبر: 87795
 240 بازدید

نماینده ولی فقیه در فارس:

دلیل افزایش اخذ زکات بارندگی‌های خوب سال گذشته بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد که دلیل افزایش پرداخت زکات بارندگی‌های خوب و افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده است نه عملکرد شورای زکات.

دلیل افزایش اخذ زکات بارندگی‌های خوب سال گذشته بود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۷ دی در جلسه شورای زکات استان فارس، بر لزوم توجه به اثرگذاری همایش‌های زکات تأکید و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بین‌المللی زکات چه ربطی به پرداخت نشدن زکات در برخی شهرستان‌های فارس دارد؟ این موضوع باید به شکل دیگری حل شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مشکلی برای برپایی نشست‌های علمی با حساب و کتاب دقیق وجود ندارد که بازخورد آن در عمل مشخص می‌شود، وجود ندارد، تصریح کرد: اگر صرفاً طوری باشد که بگوییم این جلسه را گرفتیم، نیازی به این کارها در زمینه زکات نیست.

او بر لزوم دقت در هزینه کرد زکات اخذ شده هم تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات استانی زکات خوب است اما ضرورت بین‌المللی بودن همایش‌های زکات چیست؟؛ ما نیاز به نشست‌های درون استانی قوی داریم که منتج به افزایش پرداخت زکات شود.

امام جمعه شیراز، اقدامات انجام شده در بخش ترویج زکات را مناسب دانست و لزوم اندیشیدن و اجرایی کردن ساز و کارهای قوی در موضوع اخذ زکات و مطلوب‌تر شدن وضعیت کنونی را یادآور شد و گفت: امکان دارد با برگزاری همایش علمی در این موضوع بشود مباحثی را مطرح کرد و به نتیجه مناسبی رسید.

او با تصریح اینکه مجموعه سیاسی و فرهنگی استان فارس حامی اقدامات خیر در زمینه زکات است، گفت: افزایش پرداخت زکات امسال را نمی‌توانیم به حساب کار شورای زکات بگذاریم، زیرا سال گذشته نزولات جوی خوب بود و تولید کشاورزان افزایش داشت و مسلماً پرداخت زکات هم بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید براینکه افزایش پرداخت زکات، به دلیل افزایش تعداد پرداخت کنندگان آن نیست، گفت: درصد قابل توجهی از زکات پرداختی مربوط به کسانی است که همیشه به این کار مقید بوده‌اند؛ امسال هم درآمدشان بیشتر شده بنابراین زکات بیشتری را پرداخت کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه امسال نیز شاهد بارندگی‌های مطلوب و افزایش تولیدات کشاورزی و به تناسب افزایش میزان زکات پرداختی باشیم، گفت: باید در ارائه آمارها دقت بیشتری لحاظ شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه