زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» تله تایپ » خدابخشی: منتظر پیشنهادات دولت برای اصلاح ساختار بودجه هستیم
تاریخ انتشار : 2019/07/27 - 16:03
 کد خبر: 65894
 188 بازدید

خدابخشی: منتظر پیشنهادات دولت برای اصلاح ساختار بودجه هستیم

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون منتظر دریافت پیشنهادات دولت برای اصلاح ساختار بودجه است.

خدابخشی: منتظر پیشنهادات دولت برای اصلاح ساختار بودجه هستیم

محمد خدابخشی گفت: اقتصاد ایران به اندازه کافی متنوع است که بتوان منابع جایگزینی برای نفت پیدا کرد. در واقع این امکان وجود دارد که با بازنگری در معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی یا گرفتن مالیات بر عایدی سرمایه بتوانیم به اندازه منابعی که از نفت و میعانات گازی در بودجه عمومی حاصل می‌شد منابع جایگزین داشته باشیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس ادامه داد: ما بیش از دو میلیون خانه خالی در کشور داریم که اگر یک درصد از آنها مالیات گرفته شود، با توجه به اینکه متوسط قیمت هر کدام بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان است، ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید خلق می شود. علاوه بر این نیازمند بازنگری در معافیت‌های مالیاتی هستیم البته معافیت هایی که به جا بوده باید تداوم پیدا کند اما آنهایی که ضرورت ندارد باید جلوی آن گرفته شود.

خدابخشی ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان به همان میزانی که از نفت خام و میعانات گازی در بودجه عمومی در آمد حاصل می شد می توان از سایر محل‌ها، منابع خلق کرد و وابستگی بودجه عمومی به نفت را قطع کرد. وابستگی به نفت ابزاریست که مخالفین جمهوری اسلامی همواره از آن استفاده می کردند و ما باید این وابستگی را قطع کنیم. البته این کار باید سالها قبل انجام می‌شد اما الان هم فرصتی تاریخی است که این اصلاح ساختاری انجام شود زیرا در نهایت پیامد این اصلاح ساختاری در بودجه و اقتصاد به نفع اقتصاد ملی و مردم ایران خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ما باید همچنان برای فروش نفت خام و میعانات گازی تلاش کنیم اما نباید این منابع را در بودجه عمومی بیاوریم بلکه باید آن را در جهت کمک به بخش غیردولتی و حمایت از صندوق توسعه ملی ببریم و زیرساخت‌های کشور را توسعه دهیم.

وی بر ضرورت تدوین راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای قطع وابستگی بودجه عمومی به نفت تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه ما در کمیسیون برنامه و بودجه منتظریم تا پیشنهادات دولت برای اصلاح ساختار بودجه ارائه شود و وابستگی به نفت در بودجه عمومی قطع شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه