زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» خبر داغ » ۵ فاکتور که شما را در خطر سرطان سینه قرار می‌دهد
تاریخ انتشار : 2019/07/11 - 11:57
 کد خبر: 62966
 179 بازدید

۵ فاکتور که شما را در خطر سرطان سینه قرار می‌دهد

سرطان سینه وقتی رخ می دهد که سلول های سینه غیرطبیعی می شوند. روزانه تعداد افرادی که دچار سرطان سینه هستند در حال افزایش است. اما تعدادی فاکتور وجود دارد که موجب افزایش خطر این نوع سرطان می شود. در زیر به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم.

۵ فاکتور که شما را در خطر سرطان سینه قرار می‌دهد

افزایش وزن

افزایش وزن یک فاکتور شایع برای سرطان سینه است. چاقی رشد سرطان سینه را در خانم ها استارت می زند که این اتفاق مخصوصا بعد از یائسگی رخ می دهد. شما باید فعالیت های فیزیکی خود را زیاد کنید تا وزنتان کاهش پیدا کند و رشد سرطان سینه متوقف شود.

بارداری در سنین بالا

سن شما موقع به دنیا آوردن بچه یکی دیگر از فاکتورهای سرطان سینه است. زنانی که بچه اولشان را در سنین بعد از ۳۵ سالگی به دنیا آورده اند یا هیچ وقت بچه ای نداشته اند شانس بیشتری برای رشد سرطان سینه داشته اند. شما باید سعی کنید اگر می خواهید قبل از ۳۵ سالگی باردار شوید تا از خطر سرطان سینه پیشگیری کنید.

تاریخچه خانوادگی

زنانی که تاریخچه خانوادگی سرطان سینه دارند بیشتر ممکن است دچار این بیماری شوند. اگر شما تاریخچه خانوادگی سرطان سینه دارید پس باید خودتان را در سنین پایین ارزیابی کنید.

سن

زنانی که بالای ۴۰ سال هستند بیشتر ممکن است دچار سرطان سینه شوند.

قاعدگی زودرس

قاعدگی زودرس یعنی داشتن چرخه های قاعدگی بیشتر و در نتیجه استروژن بیشتر. اگر شما اولین قاعدگی خود را قبل از سن ۱۲ سالگی داشته اید، پس شما در خطر بیشتری برای گرفتن سرطان سینه هستید.

مترجم: سید صدرا شریعتی
منبع: onlymyhealth.com


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه