زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۵
» خبر داغ » خاصیت شناخته شده 7 ماده غذایی برای تقویت روحیه
تاریخ انتشار : 2019/06/22 - 15:43
 کد خبر: 59847
 175 بازدید

خاصیت شناخته شده 7 ماده غذایی برای تقویت روحیه

«تو چیزی هستی که می خوری«. علم تغذیه می گوید این فقط یک جمله نیست. غذایی که شما می خورید، تاثیر قوی روی روحیه شما می گذارد. همانطور که انتخاب های غذایی ناسالم به همراه کمبود ویتامین ها یا مواد معدنی، شما را افسرده می کند، عکس این قضیه هم وجود دارد

خاصیت شناخته شده 7 ماده غذایی برای تقویت روحیه

به گزارش تدبیر تازه نیوز،وقتی شما غذاهای سالم می خورید، مغزتان مواد شیمیایی از قبیل سروتونین، استیل کولین، نوراپی نفرین، و دوپامین آزاد می کند که باعث ایجاد احساس شادی می شوند، افسردگی را کاهش و انرژی را افزایش می دهند:

گردو: مغزها و دانه ها٬ به خصوص گردوسرشار از اسيد آلفا لينولنيک هستند. کسانی که از این گردو در غذای خود استفاده می کنند٬ کمتر دچار افسردگی می شوند. علت این است که وقتی که مقدار اسيد آلفا لينولنيک خون کم می شود٬ التهاب در بدن افزایش پيدا می کند و این موضوع با بروز افسردگی در ارتباط است.

قهوه: کافئين این خاصيت را دارد که در عرض ۳۰ دقيقه٬ نقل و انتقالات دوپامين و سروتونين رو افزایش می دهد. اما مانند هر ماده غذایی دیگر٬ نباید در مصرف کافئين و قهوه زیاده روی نمود.

تربچه: تربچه از طریق تحریک ترشح دوپامين و نوراپینفرین٬ به بهبود خلق و خو کمک می کند.

ماست و کفير: محصولات لبنی به دليل وجود باکتریهای مفيد در آنها و با افزایش تعداد باکتریهای مفيد موجود در بدن٬ هم به سلامتی روده ها کمک می کنند و هم استرس را کاهش می دهند. به خصوص محصولات پروبيوتيک٬ مثل ماست پروبيوتيک٬ در بهبود خلق و خو نقش دارند.

شکلات: سرشار از ترکيبات شيميایی مثل پلیفنول ها است که باعث احساس آرامش می شوند.

زردآلو: این ميوه٬ مملو از ویتامين ب 12 است و دریافت کافی این ویتامين٬ مانع افسردگی می شود. علاوه بر این٬ زردآلو حاوی ترکيبات آنتی اکسيدان بتاکاروتن٬ لوتئين و زئازانتين است که همگی با بهبود خلق و خو در ارتباط هستند.

کلم بروکلی: وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه ‌آسایی در ایجاد شادی دارد. كلم بروكلی سرشار از ویتامین‌های گروه ب است كه به كاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی كمك می ‌كنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده تحریك ‌پذیر مفید است. این سندرم بر اثر استرس بلندمدت به وجود می‌ آید.

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه