زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» بین الملل » سازمان ملل: دریای مدیترانه به خاطر جنگ لیبی ممکن است به دریای خون تبدیل شود
تاریخ انتشار : 2019/06/10 - 14:55
 کد خبر: 57449
 224 بازدید

سازمان ملل: دریای مدیترانه به خاطر جنگ لیبی ممکن است به دریای خون تبدیل شود

سازمان ملل هشدار داد، مهاجرانی که به دنبال عبور از دریای مدیترانه برای دست‌یابی به زندگی بهتر در اروپا هستند، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به دلیل نبود کشتی‌های امدادرسانی‌ و تشدید تنش در لیبی با بزرگترین خطر رو به رو هستند.

سازمان ملل: دریای مدیترانه به خاطر جنگ لیبی ممکن است به دریای خون تبدیل شود

به نقل از روسیا الیوم، کارلوتا سامی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایتالیا اعلام کرد، تعداد مهاجرانی که سعی دارند به صورت غیرقانونی به اروپا بروند در دوره اخیر به دلیل تداوم درگیری نظامی در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی افزایش یافته‌ است.

وی تصریح کرد، ممانعت از فعالیت کشتی‌های امدادرسانی غیردولتی در دریای مدیترانه این خطر را بیشتر کرده است که این اشخاص در مسیرشان به سمت قاره اروپا به صورت بی‌سابقه‌ای با خطر مرگ رو به رو باشند.

این مقام سازمان ملل هشدار داد: اگر سریعاً مداخله نکنیم، مدیترانه به دریایی از خون تبدیل خواهد شد.

طبق ارزیابی سازمان‌های امدادرسانی، تقریبا ۷۰۰ تن در روزهای اخیر سواحل لیبی را ترک کردند و گارد ساحلی لیبی تنها مانع پنج درصد از آنها شد و حدود ۴۰ درصد از آنها به مالت و ۱۱ درصد دیگر به ایتالیا رفته‌اند و همچنان سرنوشت اشخاص باقی مانده نامشخص است.

بر اساس آمارهای کمیساریای سازمان ملل، ۱۹۴۰ مهاجر از آغاز سال جاری میلادی از شمال آفریقا از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا رفته‌اند و حدود ۳۵۰ تن دیگر طی سفر خطرناک جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی وابسته به دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد که عصر روز یکشنبه درگیری‌ها با سلاح‌های سنگین در مسیر فرودگاه طرابلس تشدید یافت.

این منبع همچنین اعلام کرد: نیروهای دولت توافق ملی مانع حمله نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” به فرماندهی خلیفه حفتر در محور “الرملة” شدند.

عصر روز شنبه نیز چندین حمله هوایی به تعدادی از پایگاه‌ها در طرابلس صورت گرفت.

در همین راستا، شاهدان عینی اعلام کردند که صدای انفجارهایی در جنوب طرابلس شنیده شد.

از سوی دیگر، یک منبع در “ارتش ملی لیبی” اعلام کرد که نیروهای این ارتش کنترل سه پایگاه نظامی را در دست گرفتند و تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای توافق ملی لیبی را منهدم کردند و به سمت مراکز مهمی در محور “الرملة” پیش رفتند.

درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و “ارتش ملی لیبی” بیش از ۶۰۰ کشته و ۳۲۰۰ زخمی بر جای گذاشته است و بیش از ۸۰ هزار تن نیز از مناطق درگیری در جنوب طرابلس فرار کرده‌اند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه