زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۰
» اقتصادی » امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توسعه پتروایران
تاریخ انتشار : 2019/05/07 - 12:40
 کد خبر: 51306
 212 بازدید

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توسعه پتروایران

در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توسعه پتروایران در زمینه مطالعه جامع میادین، فناوری- های نوین در بهبود تولید چاه محور و مطالعات امکان سنجی پایلوت ازدیاد برداشت امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توسعه پتروایران

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از روابط عمومی، از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه می توان به بهبود برداشت چاه محور (ازدیاد برداشت زود بازده)، مطالعه جامع مخازن، ‌ارائه طرح توسعه میادین و آماده سازی مطالعات امکان سنجی پایلوت ازدیاد برداشت اشاره کرد.

دکتر توفیقی ریاست پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه گفت: شرکت پتروایران یک شرکت E&P محسوب می شود که مجری پروژه های توسعه میدان، بهره برداری و ازدیاد برداشت می باشد. وی تاکید کرد: از این که شرکت های ایرانی نظیر پتروایران امروزه این توانمندی را کسب کرده اند که بتوانند مجری پروژه های اکتشاف و تولید باشند خرسندیم و این موضوع برای پژوهشگاه صنعت نفت که بتواند نیارهای دانشی این پروژه ها را تامین کند خدمت بسیار مغتنمی می باشد.

در ادامه این آیین، مهندس سپهری به فعالیت ها و تجارب پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بیش از 30 سال است که با این مجموعه بزرگ آشنا هستم و شاهد ارائه خدمات گسترده این مجموعه به وزارت نفت و شرکت های بزرگ خارجی بوده ام. وی با اشاره به این که فعالیت اصلی شرکت توسعه پتروایران در حوزه اکتشاف و تولید می باشد افزود: اگر بتوانیم به تکنولوژی های نوین مجهز شویم می توانیم گام های اساسی را در این جهت برداریم.

مهندس سپهری تصریح کرد: شناسایی نقطه ضعف و شجاعت اجرایی کردن تکنولوژی در صنعت نفت از نکاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است این تفاهم نامه میان دکتر جعفر توفیقی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت و مهندس سپهر سپهری مدیر عامل شرکت توسعه پتروایران به امضاء رسید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصادی , انرژی , خبر داغ
ارسال دیدگاه