زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۷
» انرژی » دوره آموزشی مبارزه با پولشویی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد
تاریخ انتشار : 2019/05/06 - 12:59
 کد خبر: 51013
 230 بازدید

دوره آموزشی مبارزه با پولشویی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد

با توجه به الزام قانونگذار مبنی بر رعایت قوانین مبارزه با پولشویی و لزوم آشنایی کارکنان دولت با این جرم ، دوره یک روزه آموزش مبارزه با پولشویی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد

دوره آموزشی مبارزه با پولشویی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با فرآیند پولشویی ، جرایم با منشأ پولشویی ، انواع پولهای نامشروع جامعه ، ویژگیهای جرم پول شویی ، اهداف ، مراحل پول شویی، مشاغل در معرض سوء استفاده و روشهای پولشویی و آثار و تبعات منفی جرم پولشویی آشنا شدند.

بر اساس این گزارش ، پولشویی فرایندی است که در آن درآمدهای ناشی از جرایمی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رانت خواری، تهیه و فروش مشروبات الكلی، اختلاس، رشوه، اخاذی، کلاهبرداری و … را که پولی نامشروع و غیرقانونی است طی روندی، به ظاهر به پول مشروع و قانونی تبدیل می شود. که جرایم منشأ پولشویی شامل مواردی همچون شرکت درگروههای جنایی سازمان یافته ، تروریسم، قاچاق انسان و قاچاق مهاجر ، قاچاق موادمخدر ، قاچاق کالا ، قاچاق اسلحه ، قاچاق اشیاء مسروقه ، فساد و رشوه ، جعل و تقلب ، سرقت هنری و جعل اسناد است. همچنین انواع پولهای نامشروع جامعه در سه گروه پولهای کثیف)آغشته به خون(، خاکستری و ملتهب)سیاه( تقسیم بندی می شود .پول خاکستری، درآمد حاصل از فروش کالا، کارهای تولیدی یا خدمات است که برای فرار از مالیات از نظارتدولت پنهان می ماند. به طور کلی پول خاکستری ممكن است ناشی از عملیات غیرقانونی یا حتی قانونی باشد درحالی که پول کثیف عواید ناشی از فعالیت مجرمانه است .

این گزارش می افزاید ، مراحل پول شویی شامل جایگذاری و قرارگیری ، لایه گذاری (پوشاندن وسرپوش نهادن) و یكپارچه سازی است و مشاغل در معرض سوء استفاده و روشهای پولشویی طیف وسیعی همچون خدمات بانکی ،خدمات بیمه ای ، صرافی ها، بازار طلا ، بازارهای اوراق بهادار، دفاتر اسناد رسمی ،خدمات مالی اینترنتی ، وکلا، حسابداران و واسطه های مالی ، مؤسسه ها و بنگاههای خیریه ، عرضه کنندگان کالاهای گران قیمت ، آژانس های مسافرتی و شرکت های حمل و نقل ، شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاری مسکن وتجارت بین الملل را در بر می گیرد. آثار و تبعات منفی جرم پولشویی در حیطه سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، خدشه دار شدن حیثیت بین المللی کشور و ایجاد انگیزه برای ارتکاب جرایم منشأ و مقدم دسته بندی می شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : انرژی , خبر داغ
ارسال دیدگاه