زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اجتماعی » رقابت نفس‌گیر برای آتش‌نشان شدن
تاریخ انتشار : 2019/02/06 - 13:15
 کد خبر: 39960
 196 بازدید

رقابت نفس‌گیر برای آتش‌نشان شدن

آزمون عملی و جسمانی برای استخدام نیروهای جدید در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد.

رقابت نفس‌گیر برای آتش‌نشان شدن
شرکت کنندگان این آزمون که در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب که در حال برگزاری است، زیر نظر کارشناسان و مربیان فدراسیون‌های ورزشی در پنج مرحله از جمله دوی ٩ در ۴ متر، بارفیکس، دراز و نشست، برداشتن وزنه ۳۰ کیلویی و دوی استقامت ۵۴۰ متر به رقابت می‌پردازند.
این آزمون‌ها چندین روز ادامه خواهد داشت و از میان افرادی که بیشترین رتبه را در مجموع دو آزمون عملی و علمی اخذ کرده باشند برای جذب به گزینش آتش نشانی معرفی خواهند شد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار ایسنا گفت: تمامی مراحل این آزمون‌ها زیر نظر کارشناسان آتش نشانی و همچنین مربیان و کارشناسان فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آتش نشانی شغل حساسی است که نیازمند توانایی‌های بدنی بالا و در عین حال دانش کافی دارد افزود: آتش نشانی تنها در اطفای حریق خلاصه نمی‌شود، بلکه عملیات‌ها و مأموریت‌های مختلفی وجود دارد که لازم است آتش نشانان با دانش و توانایی بدنی بالا اقدام به امدادرسانی به حادثه دیدگان کنند.
ملکی با بیان اینکه این آزمون‌ها در راستای شناسایی افراد دارای بالاترین رتبه انجام می‌شود، درباره شرایط سنی و تحصیلی افراد شرکت کننده در این آزمون‌ها گفت: حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و حداکثر سن ٢٧ سال در این مرحله از آزمون مدنظر قرار گرفته است. ثبت نام‌های اولیه این آزمون از دی ماه سال جاری آغاز شده و حدود ۸۵۰۰ متقاضی آتش‌نشانی شدن در این آزمون ثبت نام کرده بودند. مرحله نخست آزمون توسط سازمان سنجش کشور طی یک روز در چهار حوزه امتحانی برگزار شده و آزمون عملی نیز از اوایل بهمن‌ماه آغاز و تا اواخر آن ادامه خواهد داشت و روزانه بین ٢٠٠ تا ٣٠٠ نفر از داوطلبان ورودی آتش نشانی تهران در آزمون‌های عملی شرکت می‌کنند.

برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه