زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» بین الملل » محرومیتی که مالزی از آن خوشحال شد!
تاریخ انتشار : 2019/01/28 - 10:27
 کد خبر: 37850
 168 بازدید

محرومیتی که مالزی از آن خوشحال شد!

وزیر جوانان و ورزش مالزی اعلام کرد که تصمیم کمیته بین‌المللی پاراالمپیک مبنی بر خلع امتیاز مالزی برای میزبانی از رقابت‌های پاراشنای ۲۰۱۹ هیچ تغییری در موضع این کشور در قبال «انسانیت و فلسطین» ایجاد نمی‌کند.

محرومیتی که مالزی از آن خوشحال شد!
به گزارش القدس العربی، «سید صادق» وزیر جوانان و ورزش مالزی، روز یکشنبه اعلام کرد که مخالفت با مشارکت ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌های پاراشنا، که قرار بود کشورش میزبانی آن را بر عهده بگیرد، «به اسم انسانیت و فلسطین» بود.
صادق، این مطلب را در واکنش به تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک ایراد کرد که روز گذشته مالزی را از امتیاز میزبانی از رقابت‌های بین‌‌المللی پاراشنای 2019 به دلیل مخالفت با ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور، محروم کرد.
وزیر جوانان و ورزش مالزی با تأکید بر این‌که تصمیم کمیته مذکور موضع کشورش را تغییر نمی‌دهد، متذکر شد: «مالزی به تصمیم خود به اسم انسانیت و فلسطین، پایبند است.»
او افزود: «اگر میزبانی رقابت‌های بین‌المللی بسیار پراهمیت‌تر از حمایت از برادران فلسطینی‌مان باشد که به دست رژیم نتانیاهو( نخست‌وزیر اسرائیل) کشته می‌شوند، در این‌‌صورت مالزی وجدان را از دست می‌دهد.»
صادق خاطرنشان کرد که مالزی از طریق مخالفت با مشارکت شناگران اسرائیلی در این رقابت‌ها، مرتکب خطای اخلاقی نشده است.
این وزیر مالزیایی در واکنش به انتقاد کمیته بین‌المللی بازی‌های المپیک، گفت: «امیدواریم که این کمیته به یاد بیاورد که حتی سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز متذکر شده‌اند که رژیم نتانیاهو مرتکب جنایت جنگی( علیه فلسطینیان) شده است.»
وی افزود، مالزی حقوق بشر را در اولویت‌های خود قرار داده و هرگز از تصمیم خود منصرف نخواهد شد.
قرار بود مالزی رقابت‌های جهانی پاراشنای 2019 را در تاریخ 29 جولای تا 4 آگوست در شهر «کوچین» میزبانی کند.
در حالی‌که دولت مالزی در تاریخ 10 ژانویه با اتخاذ موضعی شرافتمندانه در حمایت از آرمان نخست جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین، اعلام کرد که به ورزشکاران اسرائیل اجازه شرکت در مسابقات جهانی پاراشنا 2019 را نخواهد داد. «ماهاتیر محمد« نخست‌وزیر مالزی نیز گفته است که به آنها اجازه نمی‌دهیم وارد مالزی شوند.
به دنبال این تصمیم مالزی، کمیته بین المللی پاراالمپیک روز گذشته این کشور را از امتیاز میزبانی این رقابت‌ها خلع کرد و این نهاد به دنبال ورزشگاهی جدید در تاریخ مقرر برای میزبانی از این تورنمنت می گردد.

برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه