زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» بانک و بیمه » وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضاي ارز ضروري است/ پاي ايده هاي خوب شما مي ايستم
تاریخ انتشار : 2019/01/26 - 11:03
 کد خبر: 37432
 277 بازدید

وزیر اقتصاد در جمع اساتید هرمزگانی:

وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضاي ارز ضروري است/ پاي ايده هاي خوب شما مي ايستم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخي انتقادات در خصوص سامانه ارزي نيما، گفت: ممکن است برخي مشکلات در اين خصوص وجود داشته باشد اما در شرايطي که کشور با تنگناهايي در خصوص ورود ارز به كشور مواجه است، اتخاذ تدابيري براي مديريت تقاضاي ارز، ضروري است.

وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضاي ارز ضروري است/ پاي ايده هاي خوب شما مي ايستم

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی و دارایي ايران(شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در سفر به استان هرمزگان، طي سخناني در نشست با اساتيد دانشگاه و دانشجويان رشته اقتصاد و مديريت مالي و حسابداري استان، اظهار داشت: انتظار من از جامعه دانشگاهي و صاحب نظران حيطه اقتصاد، اين است که به دور از حاشيه ها، پيشنهادات و انتقادات خود به وضع موجود را مطرح کنند.
وی با بیان اینکه خودسانسوری به اندازه خود تحريمي، کاري اشتباه است، تاکيد کرد: شما براي اداي دين به جامعه، تمام حرف هاي خود را مطرح كنيد و مطمئن باشيد من همه آنها را به رييس جمهور منتقل مي كنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی پيرامون تاثير نرخ ارز پيش بيني شده در بودجه سال آتي بر قيمت ها تصريح کرد: نرخ ارز درج شده در بودجه را نبايد به عنوان نماگر قيمت ارز در اقتصاد کشور درنظر گرفت، بلکه تنها معياري براي محاسبه نرخ ريال محسوب مي شود. به عنوان مثال، ما زماني که نرخ ارز در بازار معادل ۳۵۰۰ تومان بود، در قانون بودجه، نرخ ارز را ۳۳۰۰ تومان نوشتيم، در حالي كه با نگاه بدبينانه برخي صاحب نظران به دولت، دست كم بايد همان نرخ بازار را را در قانون مذكور مي گنجانديم.
وزیر اقتصاد در ادامه با دعوت مجدد از اساتید دانشگاه برای انتقال نظرات خود به وزارت اقتصاد، از ایجاد يک کانال دو سويه به همين منظور در آينده نزديک خبر داد.
دژپسند همچنین از صاحب نظران دانشگاهی خواست، تا زمان راه اندازی کانال مذکور، نظرات خود را از طریق آدرس andishe@mefa.gov.ir و يا بخش ارتباط مستقيم با وزير در پورتال وزارت اقتصاد به آدرس www.mefa.ir ارسال کنند.
وزیر اقتصاد با اشاره به راه اندازی ۱۰ هسته اندیشه ورزی در وزارت اقتصاد با موضوعات مختلف که اساتيد دانشگاه نيز در اين هسته ها نقش پررنگي دارند، تشکيل اين هسته ها را مصداق عملي تقيد خود به بهره مندي از نظرات دانشگاهيان در سياست سازي هاي اقتصادي عنوان کرد.
دژپسند با تاکید بر اینکه اقتضائات اقتصادی و سیاسي دنيا حاکي از اين است اگر عقل جمعي و شبکه انديشه‌اي شكل نگيرد نمي‌توان موفق شد، اظهار داشت: تكرار يك مفهوم از زواياي گوناگون از ابعاد متفاوت به فهم آن موضوع و ملكه شدن در ذهن انسان كمك مي‌كند.
وزیر اقتصاد با اشاره به تلاش جدی وزارت متبوع برای ساماندهی شبکه علمي کشور بمنظور استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي موجود، گفت: من تمايل دارم از شما نخبگان اقتصادي ايده بگيرم و پاي اين ايده بايستم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه