زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» بین الملل » با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان ترمز ترامپ کشیده شد
تاریخ انتشار : 2018/11/07 - 12:20
 کد خبر: 25373
 632 بازدید

با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان ترمز ترامپ کشیده شد

نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند و پیروزی دموکرات ها در مجلس نمایندگان باعث شد تا ترامپ و جمهوریخواهان اکثریت کرسی های خود را در کنگره از دست بدهند.

با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان ترمز ترامپ کشیده شد

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه از ایالت‌های شرقی آمریکا آغاز شد. ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا نخستین ایالت‌هایی بودند که صندوق رأی در آنها بازگشایی شد.
قرار است در این انتخابات سرنوشت همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا مشخص شوند.
حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا باید حداقل ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی این مجلس را از آن خود کنند.

پیروزی دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دموکرات ها توانستند درانتخابات کنگره آمریکا کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند.
در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که از مجموع 435کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 346کرسی مشخص شده است که 178کرسی متعلق به دموکرات ها و 168 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.
این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون 39.8درصد آراء را بدست آورده اند و فعلا صاحب اکثرت هستند وجمهوریخواهان 38.6درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.
کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با «میچ مک کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا، «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و همچنین «پل رایان» رئیس این مجلس تماس گرفته است. به گفته کاخ سفید، ترامپ به کانل پیروزهای حزب جمهوری‌خواه را تبریک گفته است.

سخنگوی کاخ سفید پیروزی جمهوریخواهان بر سنا را تبریک گفت

سخنگوی کاخ سفید پیروزی جمهوریخواهان بر سنای آمریکا را تبریک گفت و آن را شبی بزرگ برای دونالد ترامپ خواند.
سارا هاکابی سندرز شامگاه سه شنبه به وقت محلی در گفت و گویی اظهار کرد: هر جایی که رئیس جمهوری برای تبلیغات انتخاباتی حضور یافت، کمک کرد که نامزدهای جمهوریخواهان به پیروزی برسند.
وی ادامه داد: اگر مجلس نمایندگان در اختیار دمکرات ها قرار گیرد هم رئیس جمهوری همچنان کار با دمکرات ها و جمهوریخواهان را ادامه خواهد داد و شاهد موفقیت های دیگر در دو سال آینده همچون موفقیت هایی که در دو سال گذشته داشته ایم، خواهیم بود.

اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا قطعی شد

تا به این لحظه با توجه به نتایج انتخابات مجلس سنا، حزب جمهوری‌خواه توانسته با کسب 52 کرسی از 100 کرسی این مجلس پیروزی خود را مسجل کند. سهم دموکرات‌ها 42 کرسی بوده و نتایج 6 کرسی این مجلس هنوز اعلام نشده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه