زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۷
» بین الملل » هم‌نشینی ضد ایرانی در میامی
تاریخ انتشار : 2018/10/27 - 12:46
 کد خبر: 23544
 218 بازدید

هم‌نشینی ضد ایرانی در میامی

نشست امنیتی منامه از روز گذشته با حضور 50 مسئول آغاز شد که محوریت ظاهری آن مقابله با چالشهای منطقه بیان شده بود، ولی عملا ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار شد.

هم‌نشینی ضد ایرانی در میامی

به گزارش تدبیر تازه نیوز، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه این نشست که هدف از برگزاری آن «بررسی منابع تهدید بین‌المللی و راههای مقابله با آن» عنوان شده است، اعلام کرد که وضعیت منطقه بسیار تیره نیست و در مصر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس «توسعه مهمی به وجود آمده است». به گزارش فارس؛ ابوالغیط همچنین خبر داد که اتحادیه عرب در تدارک برگزاری یک نشست مربوط به توسعه است که در آغاز سال آتی میلادی در لبنان برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه مرجع اتحادیه عرب در تقسیم‌بندی گروههای تروریستی، قطعنامه‌های شورای امنیت است، بار دیگر ضمن نادیده گرفتن جنایات عربستان سعودی، مدعی «مداخلات ایران» در بحران یمن شد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا هم که برای شرکت در نشست امنیتی منامه به بحرین رفته است، بدون اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی علیه مردم بیگناه یمن، بار دیگر انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه رفت و مدعی شد: به حمایت از حق شرکایمان برای دفاع از خود و تمامیت ارضی‌شان در برابر حملات حوثی‌هایی که از سوی ایران تجهیز تسلیحاتی می‌شوند، تاکید کرده و همزمان، خواستار خاتمه فوری جنگ هستیم!
به گزارش مهر؛ وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آمریکا خواستار توانمندی نیروهای امنیتی یمن در مواجهه با حوثی‌ها است.
ماتیس به بهانه متمرکز کردن اظهارات خود بر همکاری‌های منطقه‌ای و تعهدپذیری واشنگتن در قبال خاورمیانه، مدعی شد ایران رژیمی غیرقانونی است که به ناآرامی‌های یمن و عراق دامن می‌زند، از دمشق حمایت کرده و عامل جنگ‌های نیابتی در همه منطقه است!
وی همچنین مدعی شد تعهد آمریکا در قبال خاورمیانه حضور روسیه را که به زعم وی فاقد پایبندی به اصول اخلاقی است، به چالش می‌کشد.

«عادل الجبیر»‌ وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در سخنرانی خود در نشست امنیتی «گفت‌وگوی منامه» ایران را مثل گذشته هدف اتهامات مختلف قرار داد.
وزیر خارجه سعودی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، انقلاب اسلامی را نیز از جمله مشکلات منطقه توصیف کرد.
الجبیر در ادامه ایران را به داشتن «نگاه تاریک» متهم کرد و عربستان را که این روزها متهم به کشتن و تکه‌تکه کردن یک روزنامه‌نگار منتقد مقیم آمریکاست، به «نگاه روشن» متصف کرد.
الجبیر گفت: ما در خاورمیانه دو نگاه داریم. نگاه نور و نگاه تاریکی که فرقه‌گرایی و تروریسم و سلطه‌جویی را ترویج می‌کند. این نگاه، نگاه ایران است و همه می‌دانید که همیشه نور بر تاریکی غلبه خواهد کرد. مشکلاتی که اکنون با روبه‌رو هستیم، می‌توانیم آن را با رهبری خوب و نگاه منطقی، پشت سر بگذاریم همانطور که مشکلات گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم.
وزیر خارجه سعودی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران گفت، تحریم های ایران در نوامبر بیشتر خواهد شد و این یعنی اینکه همه دریافته‌اند که حمایت ایران از تروریسم نباید ادامه پیدا نخواهد کرد. ما با دولت باراک اوباما مشکلاتی در این خصوص داشتیم.
ایران مهار شده و ایران بیشتر مهار خواهد شد. ایران یا می‌خواهد عضو جامعه بین‌المللی باشد یا اینکه باید تاوان رفتارش را بدهد. باید از دخالت در امور دیگر کشورها خودداری کند… ما با آمریکا به عنوان متحدی راهبردی کار را ادامه می‌دهیم. این موضوع، مسئله سیاسی نیست بلکه مسئله منافع ملی است.

«خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین هم کنفرانس «گفت‌وگوی منامه» را به فرصتی برای تکرار ادعاها علیه ایران یافت و از اقدام اخیر عمان در قبال رژیم صهیونیستی استقبال کرد.
بن حمد در خصوص سفر هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدار وی با سلطان قابوس گفت: به دوراندیشی سلطان عمان و کمک او برای حل نزاع میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اطمینان داریم.
وی در خصوص یمن ادعا کرد مداخلات ایران در یمن و حمایت تهران از «حوثی‌ها» به موضوعی ثابت تبدیل شده و بر عدم ثبات یمن تأثیر می‌گذارد اما ائتلاف بین‌المللی تلاش می‌کند امنیت و ثبات را به این کشور برگرداند.
خالد بن احمد در ادامه اعاهای خود گفت ایران تعدادی را برای قاچاق سلاح در برخی کشورها به خدمت گرفته و همه اینها در راستای عدم ثبات منطقه است. طمع‌ورزی‌های ایران در منطقه «سیاسی» است و این کشور از برخی گروه‌های تروریستی حمایت می‌‌کند.
وی سپس مدعی شد برخی کشورهای منطقه می‌خواهند تسلط خود را بر دیگر کشورهای تحمیل می‌کند؛ ایران در طول چند دهه اخیر تلاش می‌کند انقلاب خود را به کشورهای دیگر صادر کند؛ یا مثلا قطر در تلاش است نفوذ ویژه خود را در منطقه افزایش دهد .؛ تا زمانی که این اقدامات تمام نشود منطقه هم وارد ثبات نخواهد شد.
وزیر خارجه بحرین درباره لبنان هم مدعی شد حزب‌الله مورد حمایت ایران، در راستای عدم ثبات و امنیت منطقه کار می‌کند.

«دیوید پترائوس» فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و رئیس پیشین سویس جاسوسی مرکزی آمریکا در این نشست مدعی لزوم توقف «فعالیتهای هسته‌ای ایران» شد.
پترائوس با این ادعا که «تهران مداخله خود در منطقه را افزایش داده است»، مدعی شد که «تحریمهای اوایل ماه نوامبر آتی علیه ایران متفاوت خواهد بود… و دولت کنونی آمریکا ظاهرا مانند دولت پیشین نمی‌خواهد به ایران امتیاز دهد… و شرکتها باید بین ایران و آمریکا [یکی را] انتخاب کنند».

«ایمن الصفدی» هم در این کنفرانس اعلام کرد که «بدون حل درگیری عربی-اسرائیلی صلح در منطقه محقق نمی‌شود… و باید طرفین به سمت راهکار دو دولتی فعالیت کنند».

گفتنی است؛ نشست منامه از جمعه تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و طی این سه روز «مهمترین چالشهای منطقه و جهان بررسی خواهد شد».
در حاشیه نشست «حمد بن عیسى آل خلیفة» در کاخ «القضیبیة» با «جیمز ماتیز و جوزف ووتل» وزیر دفاع آمریکا و فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا دیدار کرد.
پادشاه بحرین در جریان این دیدار از «عمق روابط تاریخی مستحکم و شراکت قوی بین پادشاهی بحرین و ایالات متحده آمریکا» ابراز افتخار کرد.
نشست امنیتی منامه از سال 2004 توسط وزارت خارجه بحرین و انستیتو بین‌المللی مطالعات راهبردی (IISS) برگزار می‌شود که مقرش در لندن قرار دارد. این نشست با مخالفت مردم این کشور مواجه شده است و تقریبا همه ساله نظامیان بحرینی مردم معترض را متفرق می‌کنند.
نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند
مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می‌دهند. نظام آل خلیفه بدون توجه به خواسته‌های مردمش، ایران را به دخالت در امور داخلی منامه متهم می‌کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه