زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۵
» اسلایدر اصلی » بهادری جهرمی: سیاست‌های اقتصادی در شاخص‌های کلان اثربخش است/ این تاثیرات به سفره مردم هم می‌رسد
تاریخ انتشار : 2024/04/09 - 13:20
 کد خبر: 168441
 18 بازدید

بهادری جهرمی: سیاست‌های اقتصادی در شاخص‌های کلان اثربخش است/ این تاثیرات به سفره مردم هم می‌رسد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی در شاخص‌های کلان اثربخش بوده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید به تدریج این سیاست‌ها در شاخص‌های خرد هم اثر خود را بر سفره مردم و جریان زندگی روزمره نشان دهد.

بهادری جهرمی: سیاست‌های اقتصادی در شاخص‌های کلان اثربخش است/ این تاثیرات به سفره مردم هم می‌رسد

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری سال جدید با بیان اینکه هدف‌گذاری سال گذشته رسیدن به رشد نقدینگی ۲۵ درصد بود، اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی در ابتدای کار دولت حدود ۴۳ درصد بود و هدف‌گذاری سال اول دولت رسیدن به نرخ ۳۰ درصد و در سال دوم حدود ۲۵ درصد بود.

گزارش بانک مرکزی نشان دهنده تدوام مهار تورم در سال جاری است

وی افزود: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت موفق شده سال گذشته این نرخ را به پایین‌تر از این عدد یعنی ۲۴.۳ درصد کاهش دهد که نشان‌دهنده مهار تورم در سال جدید هم استمرار داشته باشد.

بهادری جهرمی یادآور شد: برخی پیش‌بینی می‌کردند باوجود کاهش نرخ رشد نقدینگی، پایه پولی کشور هم کاهش نکند اما در طول سال گذشته، پایه پولی هم از ۴۵ درصد به حدود ۲۹ درصد در انتهای سال رسید.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت در شاخص‌های کلان اثربخش بوده است، اظهار کرد: امیدواریم به تدریج در سال جدید و در شاخص‌های خرد هم اثر خود را بر سفره مردم و جریان زندگی روزمره نشان دهد.

تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه تورم نقطه‌به‌نقطه تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده، یادآور شد: پیش‌بینی‌های برخی از مسئولان رسمی، رسیدن به تورم سه‌رقمی بود که البته نه‌تنها نرخ تورم ۶۰ درصدی به سمت سه‌رقمی‌شدن حرکت نکرد بلکه در سال گذشته تورم نقطه‌به‌نقطه براساس گزارش مرکز آمار از حدود ۵۵ درصد در ابتدای سال گذشته به حدود ۳۵ درصد در ماه پایانی سال کاهش یافت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ تورم ۳۵ درصدی هم برای دولت و هم مردم قابل‌قبول نیست و باید سرعت بیشتری برای مهار تورم پیموده شود که امیدواریم در همین مسیر، در سال جاری نرخ‌های بسیار پایین‌تری را محقق کنیم تا برای مردم هم این حرکت در مسیر مهار تورم ملموس باشد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه