زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» تله تایپ » توصیه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۰: نظام پس از کنترل، باید علل نارضایتی‌ ها را برطرف کند
تاریخ انتشار : 2024/03/31 - 18:46
 کد خبر: 168207
 33 بازدید

توصیه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۰: نظام پس از کنترل، باید علل نارضایتی‌ ها را برطرف کند

مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطراتش از ۱۱ فروردین ۱۳۸۰ اشاراتی به صحبت های معاونان وزیر اطلاعات در مورد دولت و دوم خردادی‌ها می‌کند.

توصیه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۰: نظام پس از کنترل، باید علل نارضایتی‌ ها را برطرف کند

توصیه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۰: نظام پس از کنترل، باید علل نارضایتی‌ ها را برطرف کند

به گزارش خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۱ فروردین ۱۳۸۰ را بخوانید؛
دکتر [مصطفی] معین، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی] و معاون‌شان آمدند. گزارشی از وضع دانشگاه‌ها و عدم تحقق اهداف تحقیقاتی دادند. سپس آقای [حبیب‌الله] بیطرف، وزیر نیرو آمد و گزارشی از سفر به جمهوری آذربایجان و مخالفت [حیدر] علی‌اف، [رییس‌جمهور آذربایجان]، با ساخت سد خداآفرین و اتصال برق ایران به کشورآذربایجان، با هدف ترانزیت برق به نخجوان و تبادل برق داد. هر دو وزیر از وضع سیاسی کشور اظهار نگرانی کردند و گفتند، از شما و سران قوا انتظار می‌رود که با ایجاد توافق، وضع را آرام کنید؛ وگرنه بسیاری از مدیران خواهند بُرید.
آقایان [محمد] شفیعی و [امیر] تهرانی، از وزارت اطلاعات آمدند. از روند مهار بخش تُندروی دوم‌خرداد، اظهار خُشنودی کردند. آقای شفیعی، نظرش این است که با فرض انفعال آنها، باید سختگیری را کم کرد و حتی‌الامکان گذاشت، همان‌ها مسئول امور اجرایی باشند. آقای تهرانی، چنین عقیده‌ای ندارد. آقای شفیعی معتقد است که مردم، کمبودها را از چشم رهبری می‌بینند و آقای تهرانی می‌گوید، آخر به پای دولت هم حساب می‌کنند.
آقای تهرانی گفت، بخشی از جناح چپ، به فکر جبران برخورد بد با شما افتاده‌اند و فکر می‌کنند، شما می‌توانید این بُن‌بست را بشکنید.
گفتند، آخرین افکارسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد مردم، اولویت را به امور اقتصادی و معیشت می‌دهند و کمتر از ۵ درصد از مردم، آزادی را در اولویت می‌بینند. مطلب مهم آنها این بود که پس از کنترل، نظام باید علل نارضایتی‌ها را برطرف کند.
آقای [محمدعلی] تسخیری، [رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] آمد وگفت، چهار سال اخیر، باعث عقب‌افتادگی شدید کشور شده و غیر از شما و رهبری،کسی نمی‌تواند این وضع را تغییر بدهد.
 آقایان محمدی و پورفلاح‌ از وزارت اطلاعات آمدند. از مشکلات و خطرها و عجز دوم خردادی‌ها در اصلاح امور گفتند. آقای [علی] رحمانی، مسئول اطلاعات ستادکل [نیرهای مسلح]، برای توضیح پرونده تیمسار [عبدالله] عقبایی آمد. به نظر می‌رسد، اشتباهاتی داشته، ولی پرونده‌سازی هم هست.
دیروز در فلسطین، شش نفر توسط نظامیان اسراییل شهید و صدها نفر مجروح شده‌اند و درگیری‌های اوج گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه