زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » برگزاری جشن‌های سراسری رمضان در سطح استان تهران
تاریخ انتشار : 2024/03/16 - 10:57
 کد خبر: 168056
 68 بازدید

برگزاری جشن‌های سراسری رمضان در سطح استان تهران

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان با هدف تقویت همبستگی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری جشن‌های سراسری رمضان در سطح استان تهران

به گزارش ایسنا، مرتضی خدمتکار آرانی با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان در سطح استان تهران گفت:‌ رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان در تقارن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و عید نوروز با هدف ایجاد فرصت برای افزایش فضای پرشور و نشاط در جامعه برنامه ریزی و برگزار می‌شود. این رویداد شاد با رویکرد فرهنگی، بستری را در جمع اقشار مختلف استان تهران در قالب جشنواره ها، نمایشگاه ها، اجرای آئین ها و رسوم و سنت‌های بومی و محلی فراهم می‌کند.

مدیرکل اجتماعی استانداری تهراناظهارکرد: این رویداد فرهنگی مذهبی ورزشی ذائقه‌های مختلف را با توجه به برنامه‌های متنوع پوشش می‌دهد و امیدواریم بتواند تحول فرهنگی ویژه‌ای در استان تهران به‌ویژه شهرستان‌هایی که دارای اقوام مختلف ایران هستند، ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج سنت های کهن ایرانی اسلامی تاکید کرد: در شهرستان‌هایی همچون بهارستان با تراکم اقوام مختلف از سراسر ایران اسلامی و شهرستان‌هایی چون فیروزکوه و دماوند با پیشینه کهن و دیگر شهرستان‌ها برآن شدیم تا برنامه ریزی دقیقی برای ترویج این آئین و رسوم و آداب کهن داشته باشیم.

خدمتکار با اشاره به زمان آغاز این رویداد خاطرنشان کرد: این رویداد مهم فرهنگی مذهبی از شنبه پنجم رمضان به صورت سراسری در استان تهران در راستای تقویت همبستگی و انسجام بیشتر اقوام و طوایف آغاز شده و تا ۱۵ رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) کار خود را در شهرستان های ری و شهریار به اتمام می‌رساند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه