زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اقتصاد کلان » دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی در سراشیبی
تاریخ انتشار : 2024/03/02 - 10:38
 کد خبر: 167217
 25 بازدید

دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی در سراشیبی

وزارت صنعت تایلند اعلام کرد که تولید کارخانه تایلند برای شانزدهمین ماه در ژانویه کاهش یافته است زیرا وسایل نقلیه، یکی از محرک‌های کلیدی موتور اقتصادی در بحبوحه فروش ضعیف داخلی و صادراتی با مشکل مواجه است.

دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی در سراشیبی

به گزارش ایسنا، کاهش ۲.۹۴ درصدی سالانه در مقایسه با پیش‌بینی کاهش ۵.۱ درصدی در نظرسنجی رویترز و پس از کاهش ۴.۶۶ درصدی دسامبر بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که این ضعف ناشی از کاهش تولید خودرو است که برای ششمین ماه متوالی از جمله فروش داخلی و صادرات کند شده است.

دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه‌ای است که خانه سازندگان ژاپنی مانند تویوتا و هونداست. واروان چیتارون، رئیس دفتر اقتصاد صنعتی گفت که افزایش بدهی خانوارها تولید را متوقف کرده است زیرا بر مصرف کلی داخلی و تصمیمات سرمایه‌گذاری تجاری تأثیر می‌گذارد.

تایلند در پایان سپتامبر ۲۰۲۳ با ۱۶.۲ تریلیون بات (۴۵۱ میلیارد دلار) یا ۹۰.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی یکی از بالاترین نسبت بدهی خانوارهای منطقه را دارد.

دولت این کشور در حال اجرای تدابیر جدیدی برای مدیریت بدهی است. با این حال، گردشگری ورودی و اقدامات دولت برای افزایش مصرف به شکوفایی اقتصاد کمک کرد. این وزارتخانه پیش‌بینی کرد که تولید کارخانه‌ها در سال جاری دو تا سه درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش رویترز، کالاهای صنعتی حدود ۸۰ درصد از کل صادرات را تشکیل می‌دهند که در ژانویه ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که بالاترین نرخ در ۱۹ ماه گذشته است. دولت انتظار دارد که اقتصاد امسال ۲.۲ تا ۳.۲ درصد در مقابل ۱.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ رشد کند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه