زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » تصویب عوارض آتش نشانی برای خرید تجهیزات و ساخت ایستگاه‌ها
تاریخ انتشار : 2024/02/20 - 12:16
 کد خبر: 166940
 51 بازدید

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت

تصویب عوارض آتش نشانی برای خرید تجهیزات و ساخت ایستگاه‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تبصره های بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران را قرائت کرد.

تصویب عوارض آتش نشانی برای خرید تجهیزات و ساخت ایستگاه‌ها

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست‌وهفدهمین جلسه علنی شورا در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران اظهار کرد: لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در جلساتی که داشتیم ۱۳۵ هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم و در نهایت به پیشنهاد رییس شورای شهر ۱۵ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت و سقف بودجه به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

آخوندی در تشریح تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، گفت: در تبصره یکم که تبصره مهمی بوده و درباره تحصیل و مصرف منابع و درآمدهای عمومی و اختصاصی است و در بند یکم آن تأکید شده تمامی واحدهای اجرایی شهرداری تهران، کلیه منابع درآمدی خود را اعم از عمومی و اختصاصی را به طور مستقیم به حساب های بانکی واریز کنند که به پیشنهاد شهرداری و تأیید شورای شهر افتتاح شده است. همچنین گزارش واریز درآمدهای واحدهای اجرایی را به تفکیک واحدها هر سه ماه یکبار به شورای شهر ارائه کند.

وی در تشریح بند یکم تبصره، بیان کرد: در بند اول این تبصره آمده، درآمد حاصل از عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مستقیم به حساب خزانه واحد واریز شود و پس از آن مستقیم بدون هیچ دخل و تصرفی به حساب سازمان بوستان‌ها بازگردد.

آخوندی اظهار کرد: عوارض اخذ شده از سوی سازمان آتش نشانی نیز بعد از واریز به خزانه، بدون دخل و تصرف مجدد به حساب سازمان آتش نشانی بازگشته و برای خرید تجهیزات و ساخت ایستگاه های آتش نشانی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه در ماده واحده دیگر آمده است که عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده طرح های ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز به میزان ۴۰ درصد بین شهرداری تهران، ۴۰ درصد سازمان حمل و نقل و ۲۰ درصد شرکت مترو تقسیم شود، ادامه داد: باید سهم شرکت مترو ۱۰۰ درصد تخصیص داشته باشد و برای احداث خط ۶ مترو از محل عوارض طرح های شهری  و محدوده ترافیکی هزینه شود و برای خط ۱۰ و ۷  مترو نیز اعتباری از این محل در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی نیز با تاکید بر اینکه شهرداری باید گزارشی در مورد روند احداث خط ۱۰ مترو توضیح دهد گفت: این تبصره باید در جلسه شورای شهر تعیین تکلیف شود و متناسب با گزارش کار خط ۱۰ آغاز شود.

به گزارش ایسنا، با رأی اعضای شورای شهر تهران مقرر شد که محل هزینه کرد این ردیف در بودجه برای خط ۶و ۷ و ۱۰ باقی بماند؛ اما شهرداری تهران گزارشی از روند و برنامه احداث خط ده به شورای شهر ارائه کند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه